Select Page

12-miesięczna gwarancja po wymianie serwisowej. Jak to załatwić

12-miesięczna gwarancja po wymianie serwisowej. Jak to załatwić

  • 16
  • 24.01.2018
Jaromir Kopp

Nadal nie wszyscy są świadomi swoich praw do pełnej 12-miesięcznej gwarancji na urządzenie wymienione przez serwis na nowe. Dlatego, choć już raz o tym pisałem, warto przypomnieć.

Szczęście w nieszczęściu

Dziwnym trafem iPhone’y kupowane dla mojej rodziny zawsze służą im długo, a potem jeszcze dłużej kolejnym właścicielom. Z moimi bywa rożnie. 3G, 4s, 5, 5s, a 6s dwa razy były wymieniane przez serwis. Niestety taki sam los spotkał mojego 7 i to w najbardziej stresującym momencie, bo niedługo przed końcem gwarancji.
Z duszą na ramieniu udałem się do serwisu, który rok temu w przeciwieństwie do iSpot potrafił zdiagnozować problemy z iPhone 6s wyłączającym się na chłodzie, czyli do Cortlandu Wrocław (obecnie w galerii Wroclavia). Szczerze nie chciałbym być teraz pracownikiem serwisu Apple. Wszystko z powodu programu wymiany baterii. Serwisy stosujące wytyczne i ceny ogłoszone przez Apple (129 zł za wymianę baterii) mają teraz bardzo dużo dodatkowej pracy. W dniu, kiedy oddawałem iPhone, jak i w dniu odbioru poprzedzały mnie osoby, które chciały wymienić baterie w swoich starych iPhone’ach najlepiej za darmo i natychmiast. Jednak jak większość, zostałem obsłużony szybko i bez zbędnych stresów. Chociaż Cortland Wrocław to nie Apple Store w Dreźnie, to obsługa i serwis była na znakomitym, godnym Apple, poziomie. Diagnoza przyszła następnego dnia, a za kilka kolejnych również bez przeszkód odebrałem nowego iPhone’a. Dzięki temu mogłem dla Was ponownie sprawdzić procedurę przedłużania gwarancji.

Gwarancja dla Polaków

A w zasadzie dla urządzeń kupionych w Polsce, o czym należy pamiętać. Urządzenia kupione np. w niemieckim Apple Store, czy gdziekolwiek poza granicami Polski po wymianie na nowe uzyskują jedynie 90-dniowe przedłużenie gwarancji. Zasady są stosowane dla urządzeń zakupionych od marca 2015 roku. Jeżeli dostajemy z serwisu nowe urządzenie (nowy numer seryjny), to nieważne czy jest ono w woreczku z bąbelkami i folii, czy w pudełku. W obu przypadkach jest traktowane jako nowe i przysługuje nam zgodnie z informacjami na stronach Apple i polskim prawem, 12-miesięczna gwarancja od dnia wymiany oraz 3-miesięczne wsparcie. Tak jakbyśmy zakupili nowe urządzenie.
Ważna uwaga od kolegi redakcyjnego Maćka Winiarskiego. Jeżeli urządzenie było zakupione w Polsce, to nawet przy wymianie poza granicami kraju, przysługuje nam nowa 12-miesięczna gwarancja.

Nic nie dzieje się samo

To ważne. Wygląda na to, że jedynie Polska ma prawo nakładające wymóg udzielenia nowej gwarancji na nie gorszych warunkach niż poprzednia dla wymienionych urządzeń. Dlatego niestety musimy się upomnieć, bo w systemie Apple będzie figurować jedynie dodatkowe 90 dni. Już raz byłem w sytuacji, gdy zaniosłem iPhone (raz wymienionego) do serwisu, a serwis poprosił mnie o telefon do Apple i załatwienie tej formalności. Może to zrobić jedynie właściciel urządzenia.

Przedłużamy gwarancję

Nawet tego samego dnia, w którym odebraliśmy nowe urządzenie z serwisu, możemy zadzwonić do Apple. Jak zamówić rozmowę (bo to Apple zadzwoni do nas) opisałem tu: Nie płacz, dzwoń do Apple…
Najlepiej mieć przygotowany numer seryjny nowego urządzenia, a w przypadku iPhone’ów dodatkowo IMEI (powinien być na wypisie z serwisu). Podczas rozmowy, możemy być przepytani z miejsca zakupu pierwszego urządzenia oraz zapytani o znajomość angielskiego. Tak, może się okazać, że będą chcieli narazić jakiegoś konsultanta wyższego szczebla na nasz angielski. Jeżeli nie macie ochoty na rozmowę w obcym języku, po prostu nie przyznawajcie się do jego znajomości. W najgorszym wypadku nasz polski konsultant będzie tłumaczył, ale może obejść się bez tego. Całość może potrwać do 10 minut.
Po rozmowie w ciągu kilku, kilkunastu godzin informacje o gwarancji nowego urządzenia będą zaktualizowane. Możecie to sprawdzić na stronie: Serwis i wsparcie dla Twojego produktu 
Nie odkładajcie tej procedury „na potem”, bo nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie nam skorzystać z naprawy lub przyjdzie ochota sprzedać urządzenie. Zawsze z aktualną gwarancją uzyska większą cenę.

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

16 komentarzy

  1. Dawid M.

    Potwierdzam, wystarczy zadzwonić na infolinię i przedłużają do roku od dnia wymiany. Czyli wymianę miałem w grudniu 2016 (roczna gwarancja producenta była do września 2017) i przedłużyli do grudnia 2017.

    Odpowiedz
  2. Paweł Karwowski

    Wiesz może czy to samo dotyczy urządzeń, które są po gwarancji i zostały wymienione odpłatnie na „nowe” urządzenie w serwisie w ramach programu „wymiana urządzenia”?

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

      Zadzwoń do Apple i dowiesz się wszystkiego. Moim zdaniem tak. Jak potwierdzisz, to będę wdzięczny za informacje.

      Odpowiedz
      • Paweł Karwowski

        OK. Narazie zastanawiam się nad wymianą utopionej szóstki. Jak się namyślę i w końcu to zrobię to dam znać. Dziękuję za radę. Pozdrawiam

        Odpowiedz
        • Amadeusz Leonardo Juskowiak

          Dlaczego utopiona szóstka miała by być naprawiona/wymieniona w ramach gwarancji/gwarancji-po-gwarancji?

          Odpowiedz
          • Paweł Karwowski

            Napisałem że odpłatnie. Za iP6 będzie to koszt 1490zł. Taka zamiana.

  3. Patryk Samerdak

    Super sprawa! Dziękuje za ten artykuł, z całą pewnością ta wiedza może się przydać 😉 Mam jeszcze pytanko, czy to „rozszerzenie” obowiązuje na urządzenia wymienione podczas rocznej ograniczonej gwarancji bezpośrednio od Apple, czy również w przypadku gwarancji 24- miesięcznej przysługującej w związku z rękojmią która świadczona jest na terenie Polski? Z góry dziękuje 😉

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

      W obu. Kolega niedawno wymieniał w ramach „praw konsumenta” po jakiś 18 miesiącach od zakupu i już nową gwarancję załatwił.

      Odpowiedz
  4. Arkadiusz Kalawski

    A jak wygląda sytuacja z iPhone w wersji odnowionej?

    Odpowiedz
  5. Arkadiusz Kalawski

    Kupiony był jako wersja odnowiona 🙂

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

      A! OK! Masz na niego normalną gwarancję? Z tego co wiem to tak. Jak wymienią na nowy (pewnie też odnawiany), to powinieneś mieć takie same prawa jak przy pierwszym egzemplarzu.

      Odpowiedz
      • Arkadiusz Kalawski

        Gwarancja jest normalna jak na nowy. W tygodniu oddam na gwarancję i dam znać czy udało się odnowić gwarancję.

        Odpowiedz
  6. Adam

    Polskie prawo nie wymusza na producencie 12 miesięcznej ani żadnej innej gwarancji. Mylisz gwarancję z rękojmią.

    Odpowiedz
  7. Adam

    Gwarancja to świadczenie dobrowolne ze strony producenta.

    Odpowiedz
  8. Radek

    Ciekawa sprawa, mój 6s plus po 23 miesiącach trafił do salonu t-mobilne na naprawę w ramach rękojmi, po 11 dniach odebrałem nowy egzemplarz z informacją, że przysługuj mi 3 miesięczna gwarancja.
    Na stronie Apple po sprawdzeniu widnieje informacja „ten produkt nie kwalifikuje się do zwrotów kosztu naprawy…”. Po lekturze artykułu zamówiłem rozmowę z Apple gdzie uprzejmy pan poinformował mnie, że w przypadku wymiany w ramach rękojmi na nowe urządzenie Apple nie udziela 12-to miesięcznej gwarancji tylko mogę skorzystać zgodnie z prawem z rękojmi.
    Apple twierdzi, że nie przysługuje mi wsparcie na nowy telefon a T-mobile, że 3 miesiące gwarancji.

    Odpowiedz
  9. Jakub

    Hej, może nie do końca w temacie, ale będzie ktoś w stanie mi pomóc. Podczas weekendu rozbiłem przy krawędzi szybkę Iphone7 plus. Wyświetlacz działa jednak przy uszkodzeniu przerysowałem kawałek metalowej obudowy. Jak myślicie, czy oddając telefon do Cortland, zlecając naprawę odpłatną ekranu jest szansa, że otrzymam „nowe” urządzenie? Czy wymienią tylko ekran a zadarcie na obudowie zostanie? Będę wdzięczny za odp koleżanki i koledzy.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poradnik do macOS

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!