Wybierz Strona

iPhone wyłącza się na chłodzie? To może być poważny problem!

iPhone wyłącza się na chłodzie? To może być poważny problem!

  • 52
  • 24.02.2016
Jaromir Kopp

Mój iPhone 6s Plus kupiony na początku października w grudniu, gdy temperatury otoczenia spadły poniżej 7°C, ale nadal były dodatnie zaczął się wyłączać pod koniec półgodzinnych spacerów, choć miał w baterii ponad 30% ładunku. Było to bardzo niepokojące i uniemożliwiało normalne użytkowanie.Duża prośba! Jeżlie
Jeżeli Twój iPhone zachowuje się podobnie, nie czekaj na wiosnę lub koniec gwarancji, samo się nie naprawi, a z czasem może być gorzej! Przeczytaj ten wpis do końca i działaj!
Duża prośba! Jeżeli problem Was dotyczy i macie iPhone 6s (Plus) to sprawdźcie jaki jest procesor w nim i dajcie znać w komentarzu. Tu jest instrukcja jak to zrobić: ŚLEDZTWO! Twój iPhone nie lubi chłodów? Sprawdź jaki ma procesor!
Problem powtarzał się często mniej więcej w połowie przypadków w sytuacjach dających się opisać poniższymi punktami:

  • Ponad 25 minut na chłodzie w temperaturze od 0°C do nawet +8°C. iPhone w kieszeni zewnętrznej kurtki.
  • Podczas spaceru, gdy nie potrzebował dużych ilości energii w sytuacjach takich jak rozmowa telefoniczna czy stałe śledzenie trasy za pomocą GPS działał bez problemu. Dawało się też zrobić pojedyncze zdjęcia.
  • Ładunek baterii od 20% do nawet 70% (zależnie od temperatury otoczenia).
  • Zapis zakończonej trasy w RunKeeper, zrobienie kilku zdjęć czy wysłanie posta na Twittera, Instagrama itp. (ogólnie sytuacje, gdy nagle wymagał więcej prądu) powodowało nagłe wyłączenie.
  • Po samoczynnym wyłączeniu próba uruchomienia skutkowała wyświetleniem „czerwonej bateryjki”.
  • Chwilę po ogrzaniu w domu lub podłączeniu zasilania iPhone pozwalał się uruchomić, pokazując od razu poziom naładowania baterii prawie taki sam jak tuż przed nagłym wyłączeniem i działał całkiem normalnie nawet do 1% ładunku baterii.

Bardzo podobny problem miałem z iPhonem 5 i 5s, ale pod sam koniec ich gwarancji (11-12 miesiąc użytkowania). Smartfony wyłączały się na chłodzie, choć miały jeszcze sporo ładunku w bateriach, gdy tylko potrzebowały więcej energii np. na zrobienie zdjęcia. Diagnoza (zdalna) systemu i baterii w temperaturze pokojowej wykazywała stan bardzo dobry, ale serwis, do jakiego iPhone był przez operatora (Play) wysłany (Regenersis) w obu przypadkach bez dodatkowych pytań wymienił iPhone 5 i 5s na nowe egzemplarze, które działały długo i prawidłowo. Dlatego wysyłając mojego iPhona 6s Plus do serwisu iSpot wskazanego przez infolinię Apple byłem przekonany, że wróci do mnie sprawny.
Zrzut ekranu 2016-02-25 o 09.51.35
Niestety stało się inaczej… serwis iSpot przeprowadził jakieś pobieżne testy w temp. pokojowej i stwierdził, że bateria jest sprawna! Dodatkowo odesłał mi iPhona z kompletem tłuściutkich odcisków palców serwisanta i odpowiedzią, że testy zalecane przez Apple nie wykazały nieprawidłowości. Na dalsze moje pytania dostałem tak kuriozalną odpowiedź, że ręce mi opadły. Oceńcie sami.
Kuriozalna ekspertyza serwisu iSpot
Zacząłem szukać pomocy w dziale wsparcia Apple, równolegle prowadząc „śledztwo”. Okazało się, że problem z wyłączaniem się nowych iPhone 6s (Plus) nie dotyczy tylko mnie, a jest wręcz masowy! Oczywiście również dużo ludzi „raportowało” mi poprawne działanie ich iPhonów 6s (Plus) nawet podczas robienia zdjęć przy silnych mrozach (pamiętajmy, że Apple podaje temperaturę normalnego użytkowania w zakresie od 0°C do +30°C). Czyli są egzemplarze bez wad. Mój potrafił się wyłączyć, mając 75% baterii przy -3°C! Przerażające w tym wszystkim było to, że infolinia wsparcia Apple oraz niektóre autoryzowane serwisy potrafiły użytkownikom wmówić, że ich smartfony po kilka tysięcy zł mają prawo wyłączać się niespodziewanie na chłodzie w dopuszczalnym zakresie temperatur! Na wysłane do działu PR Apple pytania, czy coś się zmieniło w procedurach serwisowych od 2013-2014 roku (wtedy to bez problemu reklamowałem 5 i 5s) nie dostałem odpowiedzi. Niepokojące były też opowieści znajomych. Wielu z nich miało wymienianego iPhone wielokrotnie, zanim trafili na egzemplarz działający prawidłowo.
Rozmowy z infolinią pomocy Apple, rownież nie przybiegały, w jakiego sposób się spodziewałem po tej firmie. Niestety Polacy przenieśli polskie standardy obsługi do Apple, stosowana jest „spychologia”, a ja czułem się jak potencjalny naciągacz. Ponad 40 minut usiłowałem przekonać panią z jakiegoś „wyższego” działu wsparcia Apple, że iPhone nie ma prawa wyłączać się bez ostrzeżenia w opisanej sytuacji, jednak w odpowiedzi słyszałem ciągle „ale serwis musi potwierdzić usterkę”. Niestety nie jest to możliwe, gdy testuje się iPhone w pokojowej temperaturze! I tak w kółko. Na koniec odstałem propozycję zbierania logów i wysłania ich do działu inżynierów Apple, aby sprawdzili. Niestety miało to trwać przynajmniej tydzień jak nie dłużej. W tym czasie musiałbym nadal na każdy spacer zabierać awaryjnie power bank, aby nie zostać w lesie bez działającego iPhone.
Zdesperowany odesłałem 6s Plus do serwisu Cortland. Tam w ciągu kilku godzin potwierdzono usterkę. W iPhone niesprawny był układ sterujący zasilaniem. Urządzenie zostało wymienione na nadesłany przez Apple nowy egzemplarz z nową gwarancją.
Niestety radość moja nie trwała długo, nadesłany iPhone zachowywał się w identyczny sposób! Szukając innych przyczyn przywróciłem mu oficjalny iOS w trybie DFU. Nie odtwarzałem archiwum i poszedłem na spacer. Zgodnie z moimi przypuszczeniami nie pomogło. Na „dziewiczym” systemie po 40 minutach podczas próby robienia kilku zdjęć wyłączył się, mając 27% baterii przy temperaturze 4°C!
Tym razem zgodziłem się na wysyłanie logów do Apple i niestety był to błąd, bo po ponad tygodniu otrzymałem odpowiedź, że (choć wysłałem również logi z czystego systemu) używam wersji deweloperskiej (taka praca) i serwis takiej nie wspiera. W ten sposób straciłem kolejne kilka tygodni i nadal mam niesprawnego iPhone. Niebawem znów wysyłam go do serwisu.
Jeżeli też macie taki problem, kontaktujcie się z Apple (tu jest przepis jak zamówić rozmowę z działem wsparcia) i nie dajcie się zbyć! Gdy zdalny test nie wykaże problemów z baterią w zgłoszeniu, napiszcie o problemach z zasilaniem czy układem zasilania, nie wspominajcie nic o akumulatorze, aby nie zasugerować serwisu.
Choć jako MacWyznawcy bardzo trudno jest mi to napisać, ale masowość podobnych usterek i dziwne usiłowanie „zamiecenia sprawy pod dywan” przez Apple bardzo źle świadczy o firmie. Nie dajcie sobie wmówić, że „tak ma być”. Niedopuszczalne jest, aby telefon wyłączał się na chłodzie (w dodatniej temp.), mając więcej niż 20% baterii (zresztą mając mniej też). Każdy taki przypadek należy reklamować do skutku.
Moja przygoda jak widać jeszcze, nie dobiegła końca, więc możecie liczyć na dalsze wpisy. Trzymajcie kciuki, aby tym razem się udało. Dziękuję!
AKTUALIZACJA: W listopadzie (2016) w końcu udało mi się oddać ww. iPhona znów do serwisu Cortland we Wrocławiu i ponownie usterka została potwierdzona. Otrzymałem nowy, już chłodoodporny, egzemplarz. Przy okazji dowiedziałem się jak to jest z gwarancją u Apple po wymianie urządzenia na nowe. Warto wiedzieć!
Zdjęcie szalika użytego w kolażu pochodzi ze strony baan.pl

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

52 komentarze

  1. Sławek

    u mnie 6-ka wyłącza się przy 80% po wyjęciu na powietrze z „ciepłej” kieszeni kurtki, próba włączenia powoduje wyświetlenie czerwonej bateryjki, dopiero ogrzanie w domu pomaga i dalej telefon działa normalnie, o ile jest w temperaturze pokojowej. Dzieje się tak od kilku miesięcy, kiedy telefon ukończył rok. Siri w telefonie też działa tylko jak mam podłączone słuchawki, ech ta jakość Apple 🙁

    Odpowiedz
  2. Piotr Januszkiewicz

    Hej, mam ten sam problem z iPhone 5. Zeszłej zimy wymieniłem baterie w serwisie i przez pewien czas nie było tego problemu. Przyszła kolejna zima problem znów się pojawiał. Zamówiłem teraz nową baterię „gold” o większej pojemności, może to będzie jakieś rozwiązanie. W serwisie usłyszałem że wykonuje ponad normę cyklów naładowań baterii. Z czym się zgodzę zdarza się że ładowałem go 2x dziennie. Niestety mój iPhone jest już dawno po gwarancji. Myślicie że idzie wymienić to „coś” odpowiedzialne za wyłączanie go?
    Dzisiaj miałem najlepszą sytuacje, świeżo po wyjściu z kawiarni i naładowaniu go do 98% wychodzę na spacer. Przez pierwsze 45min było spoko a robiłem cały czas zdjęcia. Bateria w mgnieniu oka padła do 70%, następnie telefon wyłączył się. Po wsadzeniu go do kieszeni na 15 min i ogrzaniu włączył się ale bateria miała już 30%…

    Odpowiedz
  3. escapers

    mam to samo z iP6s+, niecale 0 stopni i nie da sie uzywac, wylacza sie i znak nienalodowania, reset pozwala go uruchomic ale tylko na chwile – no i oczywiscie zbywanie przez serwis – teleofn jest do dzialania w temp 0-35 i koniec…

    Odpowiedz
  4. Paweł

    u mnie to samo (6s) nie dość, że się wyłącza to jedna godzina to 30% baterii… , co do ispotu, nigdy tam nie oddam nic na gwarancję obsługa jest niestety niemiła i niekompetentna, sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają, tylko cortland, nie zawiodłem się na nich jeszcze

    Odpowiedz
  5. karroryfer

    Z Applem będzie już tylko gorzej. Nie tylko dlatego że nie ma Jobsa. Także dlatego że wyśróbowali oczekiwania do absurdu ( a to tylko firma w dodatku raczej hardwarowa )
    Jednak oczekiwania to mniej istotne widać że wyznawcy ciągle wierzą ( 🙂
    ale akcjonariusze którzy kupili akcje w szczycie i mają blisko 40% wtopy oni nie wybaczą tak łatwo .
    A więc pojawią się kolejne cięcia kosztów – i w sumie bardzo dobrze bo nigdy nie lubiłem tej firmy ( choć parę produktów miała niezłych 🙂

    Odpowiedz
  6. Zbigniew Zawiejski

    Mam to samo. Powiedzieli, że tak ma być!!!! i to nie jest usterka… Pięknie! to ich mam!

    Odpowiedz
  7. Asia

    Miałam i mam dokładnie to samo! Wcześniej z 5tką – na infolinii stwierdzili, że wszystko jest OK z baterią! Kupiłam niecały rok temu 6tkę – i jest dokładnie to samo – bateria „na chłodzie” potrafi się wyłączyć i włączy dopiero w domu :/

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

      Niestety usterka objawia się tylko na chłodzie, dlatego łatwo im uprawiać „spychologię”, ale nie wolno się dać robić w balona… ja nie odpuszczam 😉

      Odpowiedz
  8. Siewa

    W moim 6s dokladnie to samo, wczesniej mialem zwykla 5 i nie mialem takiego problemu, w weekend na stoku zrobie porownanie z wymieniknym na gwarancji iPhone 6

    Odpowiedz
  9. Wojtek

    iPhone 6 i to samo. Test w iSpot i mówią, że OK. Zalecili reset to zera i reinstalację wszystkiego. Bez efektu. Idzie wiosna. Gwarancji i tak już nie ma.

    Odpowiedz
  10. Kacper

    Sorry że spamuje pod postem sprzed dwóch miesięcy, ale mam identyczny problem z moim iPhone 6. Już nie mogę wytrzymać i szukam w internecie co zrobić… Na szczęście mam jeszcze gwarancję. Kupiłem go w Media Markt no i się zastanawiam jak to bedzie jak go oddam. Myślisz że naprawią mi go? Albo dadzą nowy model?

    Odpowiedz
  11. Bartek Stańczyk

    Dziękuję za ten artykuł. Nie było to jakieś bardzo utrudniające życie, trzeba było po prostu pamiętać, żeby mieć naładowany telefon. Z ciepłymi dniami problem minął i trochę o nim zapomniałem, ale wkurzyłem się, jak telefon zrobił mi ten numer gdy był w uchwycie samochodowym przy wylocie zimnego powietrza z klimy…
    Oddałem do Cortlandu w Warszawie (był na gwarancji). Po 5 dniach miałem wymieniony sprzęt na nowy 🙂

    Odpowiedz
    • Marcin Szpak

      Pomogło?

      Odpowiedz
      • Bartek Stańczyk

        Tak. Co prawda sprzedałem od razu i kupiłem SE. Ale znam kupca i mi nie narzeka 🙂

        Odpowiedz
  12. Gosia

    Ten sam problem z moim 6s, już raz telefon był w Cortlandzie wiosną tego roku, oczywiście naprawy/wymiany nie dokonano, bo w temperaturze pokojowej nie wykryto usterki. Problem pojawiał się przez cały czas, nawet w chłodniejsze letnie dni – telefon potrafił się wyłączyć nawet przy 17 stopniach C i 30-40% baterii. Problem wygląda tak, jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=4-iket1zPPY
    Obecnie robię drugie podejście do serwisowania w Cortlandzie, muszę coś z tym w końcu zrobić dopóki mam gwarancję (jeszcze tylko 3 miesiące). Procesor produkcji TSMC.

    Odpowiedz
  13. Joanna

    Witam. U mnie to samo. Dzisiaj po 20 min spaceru iPhone 6s w zewnętrznej kieszeni kurtki wyłączył się. Dopiero po ogrzaniu się włączył. Temperatura 3 stopnie naładowanie baterii 56%. Zobaczę czy sie powtórzy i reklamuje. Telefon na gwarancji zakupiony w lipcu tego roku. To co zimą nie porobimy zdjęć ☹. Przyznam ze nie miałam takich problemów z iPhonem 4s 5s dopiero 6s wykazuje takie oznaki.

    Odpowiedz
  14. Mike

    U mnie ten sam problem, procesor produkcji TCSM….

    Odpowiedz
  15. Magda CH

    Witam,
    Mam ten sam problem z Iphone 6. Rok temu wyłączał się kiedy bateria miała mniej niż 20%. W tym roku potrafi się wyłączyć przy 50 % :/ Niestety nie mam już gwarancji, czy coś mogę z tym zrobić? To jest uciążliwe ;/

    Odpowiedz
    • Magdii

      witam, zanies do serwisu i wymienia Ci baterie. Mimo, ze gwarancja sie skonczyla jesli Twoj telefon kwalifikuje sie do programu naprawczego to Ci ja wymienia. Na stronie appla jest informacja ze telefony wyprodukowane miedzy wrzesniem a pazdziernikiem 2015 podlegaja bezplatnej wymianie baterii. Wpisz na tej stronie swoj nr seryjny i bedziesz widziala czy sie kwalifikujesz.
      https://www.apple.com/pl/support/iphone6s-unexpectedshutdown/

      Odpowiedz
      • Magda CH

        Niestety program naprawczy o którym piszesz obejmuje tylko iPhone 6s… 🙁

        Odpowiedz
  16. Ela

    No i ja mam ten sam problem 🙂 Telefon kupiony w kwietniu tego roku od kilku dni wyłącza mi się po kilku minutach przebywania na dworze w temperaturze ok 1-2 stopni. Złożę reklamację i ciekawe jaką dostanę odpowiedź.

    Odpowiedz
    • baarti18

      Zgłosiłeś już to do serwisu? Mam taki sam problem i chciałbym wiedzieć jak na to zareagowali lub jak ich podejść.

      Odpowiedz
  17. Damian

    mialem 40% baterii
    wytrzymał 5minut na dworze i nagle się wyłączył

    Odpowiedz
  18. Ł

    Nie posiadając już gwarancji nie naprawią tego skoro to wada „fabryczna” ?
    Kupiłem telefon używany, dwa dni temu i właśnie tak się dzieje.

    Odpowiedz
  19. Ł

    Dodam, że używam Iphone 5s 16 GB

    Odpowiedz
  20. Ł

    Pomyłka, mam Iphone 5C 16 GB

    Odpowiedz
  21. V

    Witajcie, Mam IPhone 6s 64 GB z procesorem TSMC. Ten sam objaw. Pierwszy raz przy włączonej mapie idąc ulicą przy +5 stopniach po 15 minutach wyłączył się. Drugi raz bateria na 41% w noc sylwestrową robiąc zdjęcia wyłączył się po 5 min. Reklamuję przepłacony telefon

    Odpowiedz
  22. tpiapiac

    Spotkało mnie to dzisiaj. Dosłownie kilka minut temu (teraz siedzę w autobusie i normalnie przeglądam neta). Do domu z 20 km, ale boję się włączyć odtwarzacz, bo na dworze właśnie przy słuchaniu muzyki dochodziło do wyłączania się urządzenia. Baterii przy pierwszym wyłączeniu było około 50%, wyłączył się 3 razy (6s plus). Jak się zastanowić, to już wcześniej miałem podobną sytuację, ale po odpaleniu ponownym wszystko grało jak ta lala…
    Ten artykuł mnie mocno zmartwił. Pierwszy telefon Apple i wtopa :’D
    Ciekawe czy gwarancja jeszcze ważna… Wrócę do domu to obadam sytuację i nie ma bata. Mają mi wyjaśnić, co jest pięć 😀

    Odpowiedz
    • Patrycja Kozioł

      na stronie Appla pokazywała mi się dokładnie ta sama informacja, ale baterii nigdy w życiu nie wymieniałam, telefon był wyłącznie u mnie od marca 2016 (kupiony w salonie)… sprawdć na stronie Cortlanda, tam mi pokazywało co innego 🙂

      Odpowiedz
      • tpiapiac

        Dzięki za info! Sprawdzę z ciekawości, ale coś czuję, że prędzej pozbędę się telefonu niż oddam go do naprawy 🙂
        iOS nie jest dla mnie…

        Odpowiedz
  23. Vojt

    Ponownie wracam z tematem wyłączenia sie na zimnie. Odtworzyłem problem w warunkach domowych. Iphon 6s umieściłem na 5 min w lodowce odtwarzając muzykę. Działało wszystko ok do momentu jak nie zaczolem robić zdjęć w lodowce. Wyłączył sie. W iSpot sprzedawca opowiadał mi dzisiaj ze producent podaje na stronach w jakich temp może urządzenie pracować i ze wyłączanie jest normalna sprawa – wyśmiałem go. Oddaje tel do serwisu. Marka Apple do kitu. Czekam na nowego Blackberego z Androidem i klawiatura premiera była 3 dni temu.

    Odpowiedz
  24. Patrycja Kozioł

    Ja przedwczoraj odesłałam swojego 6s do Cortlandu (najpierw byłam w iSpocie w Krakowie, ale obsługa była tak opryskliwa, że reklamacja tam nie miała najmniejszego sensu). Trochę się obawiałam, że Cortland podważy wadę, no bo wyłącza się poniżej 0 stopni, ale dziś smsem dostałam informację, że części do naprawy zostały zamówione. Z kolei w mailu jest informacja „Państwa urządzenie zostanie wymienione w ramach naprawy serwisowej, zgodnie z warunkami napraw Apple. Metoda ta pozwala na najefektywniejsze usunięcie problemu oraz zachowanie najwyższej jakości urządzeń Apple.” Mogę liczyć na wymianę na nowy telefon, czy wymienią tylko baterię? tak z czystej ciekawości, bo wiadomości od nich się różnią 😉

    Odpowiedz
      • Patrycja Kozioł

        Dzieki za odp, cale szczescie nowy telefonik juz dawno u mnie 🙂 i sie niewylacza na mrozie! z tym, ze w starym pudelku, ale calosc zalatwiona w rowne 7 dni. Cortland nic nie informowal o aktualizacji, dostalam nowy numer fabryczny.

        Odpowiedz
        • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

          Jednak pamiętaj aby zadzwonić na infolinię Apple jak opisałem w art. inaczej Ci nie przedłużą gwarancji w systemie. Warto to załatwić teraz a nie jak będzie potrzebna lub będziesz chciał sprzedać.

          Odpowiedz
  25. Kasia

    Hej ,
    Ja mam dokladnie ten sam problem moja mama, siostra i kuzynka tez. Jak jest mroz iphone sie wylacza mimo ze bateria jest naladowana na 100%. Mam juz dosyc tej korporacji nigdy wiecej nie kupie iphona. Jestem uzytkownikime o 7 lat ale to co sie dzieje z nowymi modelami zalatuje myszka. telefon zawsze zawodzi w patwch sytuacjach…

    Odpowiedz
  26. Aneta R

    Jeżeli kopiłam telefon w Media Markt to tam muszę skierować reklamację?

    Odpowiedz
  27. Marcin Szpak

    Ja polecam autoryzowany serwis jabłkowy.pl. Naprawa na miejscu na poczekaniu.

    Odpowiedz
  28. S

    Ja takie problemy miałem od ip6 korzystałem z programu do biegania nike+ to jeśli było poniżej 10celciusza telefon samoczynnie się rozłączał powyżej 50% baterii, kopiłem nową wersje iP6 64GB po kilku miesiącach miał tą sama przypadłość oddałem na gwarancje. Nie stwierdzili uszkodzeń. Teraz obecnie posiadam drugi iP6S w pierwszym tez miałem ten sam problem ale go wymienili, obecny egzemplarz działa poprawnie ale bateria ucieka szybciej przy niżach temperaturach w tracie biegu korzystając z GPS . Zobaczmy za kilka miesięcy jak się trochę zużyje. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  29. Oscar

    Mam tem sam problem, ale niestety gwarancja od Appla już mu się skończyła i została mi rękojmia. Zakupiłem go w Media Markt. Jak myślicie, będą problemy z wyminą?

    Odpowiedz
  30. Pat

    Czy telefony, o których mówicie, że zostały wymienione na nowe to w trakcie trwania 12 miesięcznej AppleCare czy ich gwarancji?
    Jeśli mi telefon siadł po 16 miesiącach to już nie mam co liczyć na naprawę?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mój Mac Magazyn

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!