Co jakiś czas wysłuchuję narzekań na Apple, że coś nie działa, jak powinno, że usługi zawodzą. Sam zresztą ostatnio też mam okres narzekania na Apple, ale ja nie ograniczam się tylko do narzekań… staram się działać!

Skąd Apple ma wiedzieć, że coś się źle dzieje z naszym sprzętem lub użytkownicy mają dość zawodzących usług jak ja ostatnio skrajnie powolnych transferów z App Store i MAS? Myślicie, że wystarczy na Twitterze otagować wpis #AppleSięKończy lub #Apple? Albo zaadresować na @TimCook? A może napisać do któregoś z redaktorów i się wyżalić? Oczywiście można, ale to niestety za mało!

Gdy tylko natrafię na jakieś problemy większej lub mniejszej wagi, ale mnie irytujące nie krępuję się podzielić swoimi uwagami z działem wsparcia Apple. W końcu po to on jest. Męczyłem już ich z powodu utraty podarowanego kiedyś przez Apple filmu w iTunes „Kevin sam w domu”, z powodzeniem – pozwolili (choć nie musieli) pobrać mi film ponownie. Męczyłem ich w związku z brakiem obsługi Movies w Apple TV 4 w Polsce zaraz po wprowadzeniu tego urządzenia do sprzedaży u nas, potem kilkukrotnie z powodu tragicznie powolnego transferu z App Store i Mac App Store. A teraz w poniedziałek umówiłem się na rozmowę w sprawie padającej baterii w nowym iPhone 6s Plus.

Dlatego teraz przedstawię Wam małą ściągę jak łatwo umówić się z serwisem Apple na rozmowę. Pamiętajcie, że to najlepsze metoda, aby załatwić sprawę, przy okazji zwracając uwagę w Apple, że w Polsce też są użytkownicy, o jakich trzeba zadbać!

Instrukcja

Wchodzimy na stronę: http://www.apple.com/pl/support/. Jest na niej bardzo wiele ciekawych informacji np. programy wymiany i przedłużenia okresu serwisowego, ale my przewijamy stronę na sam dół do „Kontakt z nami”. Klikamy w „Skontaktuj się ze wsparciem” i „Rozpocznij”. Teraz, jeżeli jesteśmy zalogowani na swoje konto Apple ID, zobaczymy zarejestrowane nasze urządzenia od Apple. Jak problem ich nie dotyczy, klikamy na dole w „Wyświetl wszystkie produkty i usługi”. Teraz należy wybrać, czego ma dotyczyć rozmowa. Najpierw urządzenie lub usługę, a na następnym ekranie problem. Niestety podczas jednej rozmowy załatwiamy jedną sprawę. Ciężko jest zmusić wsparcie do zdryfowania na inne tematy niż oznaczone w zamawianiu rozmowy. Możemy jeszcze zostać poproszeni o krótkie opisanie problemu. Dalej już tylko wybieramy dzień i porę, kiedy ktoś ze wsparcia Apple ma się z nami skontaktować. Po wybraniu i podaniu danych kontaktowych możemy już spokojnie oczekiwać o podanej porze na telefon. Nie zdziwcie się, bo połączenie będzie z zagranicy, ale oczywiście rozmowa będzie po polsku.

Zrzut ekranu 2016-01-02 o 17.11.59

Jeżeli zgłaszamy problem z urządzeniem, serwis Apple może przesłać na podany adres e-mail profil serwisowy do wykonania testów i diagnostyki zdalnie. Wystarczy zastosować się do instrukcji. Dzięki temu już przed rozmową będą znali wstępnie stan naszego urządzenia np. sprawność baterii, wersję systemu itp.

Zrzut ekranu 2016-01-02 o 17.18.05

Jeżeli będziemy chcieli zmienić porę kontaktu lub zrezygnować z niego możemy wejść na https://supportprofile.apple.com i tam w „Zgłoszeniach” dokonać zmian.

Podczas rozmowy dobrze jest mieć dostęp do naszych sprzętów i internetu, bo często rozwiązywanie naszych problemów przez serwis Apple może wymagać naszej interakcji. Należy liczyć się z tym, że rozmowa może się przeciągnąć, mój rekord do 45 minut, ale zazwyczaj w 15 się mieściłem.

Pamiętajcie! Nie wystarczy tylko żalić się na forach i w socjal–mediach, trzeba zgłaszać wszelkie problemy do Apple! To nie boli!

UWAGA! Połączenie jest darmowe (Apple do nas dzwoni) i nie musimy być w okresie „darmowego wsparcia”.

 

Może Cię zainteresować: