Kategorie Aktualności

Serwis wideo od Apple startuje w kwietniu, to już w zasadzie pewne

O tym, że Apple planuje własny serwis streamingowy wideo, jest już głośno do wielu miesięcy. Niemal dwa miliardy dolarów wydane na produkcję, zakup treści i umowy z ważnymi postaciami show-biznesu nie mogą się zmarnować. Teraz nadchodzi czas premiery. Co już wiadomo?

Impreza 25 marca, start w kwietniu

Wczoraj bardzo wiele źródeł, niezależnie podało zbieżne informacje. Bloomberg zamieścił wpis o Hollywoodzkich celebrytach, którzy dostali zaproszenia na wydarzenie organizowane 25 marca przez Apple. Choć Bloomberg popadł w niesławę „kapiszonem szpiegowskim”, to jednak ta informacja jest bardzo wiarygodna. Jak podano, podczas imprezy pod koniec marca, mają zostać zaprezentowane dwie nowe usługi. Wspomniana telewizja oraz abonamentowy serwis z „gazetowy” oparty na przejętym rok temu Texture. Wśród zaproszonych gości mają się pojawić: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Jennifer Garner oraz reżyser JJ Abrams.

Również Reuters poinformował o starcie usługi wideo od Apple w kwietniu. Podał też jedną bardzo interesującą, choć już znaną z plotek informację dotyczącą nas bezpośrednio. Serwis ma wystartować globalnie w krajach, gdzie działa iTunes (Apple Music, App Store). Część treści ma być dostępna za darmo dla użytkowników urządzeń Apple (lub usługi Apple Music), a część serwisów za dodatkową opłatą. Wśród koncernów medialnych, które będą współpracować z Apple już od początku, wymieniono CBS, Viacom i Starz. Mówi się też o zaawansowanych rozmowach z HBO. Jednak wszystkie wymienione firmy odmówiły komentarza, co wcale nas nie dziwi.

Co po polsku?

To pozostaje zagadką. Można się domyślać, że treści produkowane przez Apple doczekają się przynajmniej polskich napisów. Tak jest z dostępnymi już Carpool karaoke i Planet of the Apps. Inne wymienione koncerny działają głównie na rynku USA i innych anglojęzycznych, więc nie można liczyć na szybką lokalizację ich treści.

Taki serwis może przynieść podwójne korzyści dla Apple. Ponieważ cześć treści może być dodatkowo płatna, Apple zarobi na prowizji od subskrypcji. Treści darmowe zaś uatrakcyjnią sprzęt Apple i mogą zwiększyć sprzedaż np. Apple TV oraz całej reszt urządzeń Apple, na których będzie można oglądać materiały z tego serwisu. Już za niewiele ponad miesiąc dowiemy się więcej.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.