Wybierz Strona

Serwis wideo od Apple startuje w kwietniu, to już w zasadzie pewne

Serwis wideo od Apple startuje w kwietniu, to już w zasadzie pewne

  • 1
  • 14.02.2019
Jaromir Kopp

O tym, że Apple planuje własny serwis streamingowy wideo, jest już głośno do wielu miesięcy. Niemal dwa miliardy dolarów wydane na produkcję, zakup treści i umowy z ważnymi postaciami show-biznesu nie mogą się zmarnować. Teraz nadchodzi czas premiery. Co już wiadomo?

Impreza 25 marca, start w kwietniu

Wczoraj bardzo wiele źródeł, niezależnie podało zbieżne informacje. Bloomberg zamieścił wpis o Hollywoodzkich celebrytach, którzy dostali zaproszenia na wydarzenie organizowane 25 marca przez Apple. Choć Bloomberg popadł w niesławę „kapiszonem szpiegowskim”, to jednak ta informacja jest bardzo wiarygodna. Jak podano, podczas imprezy pod koniec marca, mają zostać zaprezentowane dwie nowe usługi. Wspomniana telewizja oraz abonamentowy serwis z „gazetowy” oparty na przejętym rok temu Texture. Wśród zaproszonych gości mają się pojawić: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Jennifer Garner oraz reżyser JJ Abrams.

Również Reuters poinformował o starcie usługi wideo od Apple w kwietniu. Podał też jedną bardzo interesującą, choć już znaną z plotek informację dotyczącą nas bezpośrednio. Serwis ma wystartować globalnie w krajach, gdzie działa iTunes (Apple Music, App Store). Część treści ma być dostępna za darmo dla użytkowników urządzeń Apple (lub usługi Apple Music), a część serwisów za dodatkową opłatą. Wśród koncernów medialnych, które będą współpracować z Apple już od początku, wymieniono CBS, Viacom i Starz. Mówi się też o zaawansowanych rozmowach z HBO. Jednak wszystkie wymienione firmy odmówiły komentarza, co wcale nas nie dziwi.

Co po polsku?

To pozostaje zagadką. Można się domyślać, że treści produkowane przez Apple doczekają się przynajmniej polskich napisów. Tak jest z dostępnymi już Carpool karaoke i Planet of the Apps. Inne wymienione koncerny działają głównie na rynku USA i innych anglojęzycznych, więc nie można liczyć na szybką lokalizację ich treści.

Taki serwis może przynieść podwójne korzyści dla Apple. Ponieważ cześć treści może być dodatkowo płatna, Apple zarobi na prowizji od subskrypcji. Treści darmowe zaś uatrakcyjnią sprzęt Apple i mogą zwiększyć sprzedaż np. Apple TV oraz całej reszt urządzeń Apple, na których będzie można oglądać materiały z tego serwisu. Już za niewiele ponad miesiąc dowiemy się więcej.

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Komentarz

  1. Nie

    Carpool karaoke i Planet of the Apps to strasznie marne produkcje. Zobaczymy co pokażą ale optymistą i early userem nie będę

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mój Mac Magazyn

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!