Apple Pay w Polsce odniosło ogromny sukces. Ta długo wyczekiwana usługa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem wśród klientów banków mających urządzenia Apple. Widać, że ten sukces powoduje zainteresowanie nowymi metodami płatności w u decydentów w kolejnych bankach. Choć proporcjonalnie użytkowników iPhone’ów jest znacznie mniej niż Androfonów, to Apple Pay rządzi w płatnościach mobilnych bez dwóch zdań.

Apple Pay wkrótce dla klientów Credit Agricole

Obecnie Apple Pay jest dostępne dla klientów: Alior, BGŻ BNP Paribas, Getin, mBank, Nest, Pekao, Raiffeisen Polbank, Santander, T-Mobile Usługi Bankowe, PKO i Inteligo. Dodatkowo ING Bank Śląski oficjalnie już zapowiedział wdrożenie usługi, ale bez podania konkretnego terminu.

Również Credit Agricole chce dołączyć do tej grupy i wg rzecznika cytowanego przez cashless.pl prace są bardzo zaawansowane. Niemal jednocześnie zostaną wdrożone płatności Apple i Google. Nie wiadomo, czy stanie się to jeszcze przed gorączką świątecznych zakupów, czy na początku roku 2019.

Z nieoficjalnych informacji podawanych przez cashless.pl, bank Millennium też chce wdrożyć Apple Pay i ponoć nad tym intensywnie pracuje, ale informacje są objęte tajemnicą.

Trochę statystyk

Start Apple Pay w PKO BP był dość burzliwy. Chętni na kilka godzin „zatkali” system wysyłający kody SMS potrzebne do podłączenia kart tego banku do Apple Pay. Jednak pomimo tych początkowych trudności, już po 2 dniach swoje karty dodało do Apple Pay 10% klientów banku używających aplikacji mobilnej, czyli 30 000 osób (lub kart). To są dane na dzień 4 października.

Raiffeisen Polbank podał, że ma już ponad 15 tysięcy klientów korzystających z mobilnych płatności zbliżeniowych. Apple Pay jest znacznie bardziej popularny do największego konkurenta, czyli Google Pay. 10,7 tys. to wynik Apple, podczas gdy z Google Pay jedyne 4,4 tys.

BGŻ BNP Paribas nie podał danych liczbowych, a procentowe. Wynika z nich, że na koniec września 2018 r. użytkownicy Apple Pay stanowili już 51% wszystkich klientów banku korzystających ze zbliżeniowych płatności mobilnych. Dodatkowo w tym banku użytkowników Apple Pay przybywa szybciej niż Google. We wrześniu był to wzrost o 28%, kontra 14% Google. Ci pierwsi również częściej dokonują płatności i na większe kwoty.

Jednak największy sukces Apple Pay odniosło w mBanku. W nim to w ciągu 10 dni od debiutu ilość kart podpiętych do Apple Pay przekroczyła 100 000.

Obecnie dla większości z nas, którzy mają to szczęście, że ich bank już zaimplementował Apple Pay, płacenie zegarkiem lub iPhone’em to codzienność. Ciekawe czy doczekamy się momentu, gdy Siri przestanie budzić w nas emocje i to nie z powodu, że całkowicie porzucimy już z nadzieję na jej uruchomienie w polskiej wersji.

Wszystkiego o Apple Pay dowiesz się z lipcowego wydania Mój Mac Magazynu!

Jak dodawać karty do Apple Pay, na jakich urządzeniach działa usługa.

Źródło: cashless.pl

Może Cię zainteresować: