Kategorie Archiwum

Program naprawy klawiatur w niektórych MacBookach

Ostatnio sporo się pisało o MacBookach, których klawiatury sprawiają problemu. Wczoraj firma ogłosiła program naprawy klawiatur w niektórych MacBookach. Zobaczmy, które modele są nią objęte i na jakich zasadach.

Motylkowe klawiatury

Na liście urządzeń, które obejmuje akcja napraw, znajdują się „nowsze” modele notebooków Apple, wyposażone w klawiatury z mechanizmem motylkowym (Butterfly).
W notce Apple podaje, że klawisze mogą reagować w sposób „lepki” i niespójny, nieoczekiwanie powtarzać znaki lub nie wpisywać ich wcale.
Akcji naprawczej podlegają tylko określone modele. Oto ich lista:

  • MacBook (Retina, 12″, początek 2015)
  • MacBook (Retina, 12″, początek 2016)
  • MacBook (Retina, 12″, 2017)
  • MacBook Pro (13­”, 2016, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13″, 2017, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13″, 2016, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13″, 2017, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15″, 2016)
  • MacBook Pro (15″, 2017)

Nazwę modelu możemy zobaczyć w „Menu jabłko”, „Ten Mac”.

W każdym przypadku autoryzowany serwis sprawdzi, czy i w jakim stopniu problem występuje i zadecyduje o wymianie pojedynczych klawiszy lub w niektórych sytuacjach całej klawiatury. Naprawa będzie bezpłatna, jednak gdy serwis klawiatury będzie wymagał wykonania wcześniej innych napraw, może zostać pobrana opłata.
Program naprawczy nie przedłuża gwarancji. Do serwisu można się zgłosić w ciągu czterech lat od dnia pierwszego zakupu urządzenia u autoryzowanego sprzedawcy lub w Apple. Gdy wcześniej dokonaliśmy płatnej naprawy klawiatury, możemy otrzymać zwrot jej kosztów. W tych przypadkach należy się kontaktować z infolinią Apple.
Autoryzowany serwis najlepiej znaleźć za pomocą zaktualizowanej i działającej już w Polsce aplikacji Wsparcie Apple. Można się również umówić na diagnozę przez stronę WWW.
Koniecznie przed udaniem się do serwisu zróbcie kopię danych (jak zawsze).
Informacja na stronie Apple (na razie po angielsku): Keyboard Service Program for MacBook and MacBook Pro.
Zdjęcie klawiatury pochodzi z serwisu iFixit

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.