Eddy Cue ujawnił najnowsze dane Apple Music, podczas wystąpienia na festiwalu South by Southwest. Podał on, że serwis muzyczny Apple zyskał 2 miliony abonentów w ciągu nieco ponad miesiąca. Oznacza to, że Apple Music ma 38 milionów płatnych subskrypcji.
Krzywa rośnie szybko
Kolejna interesująca wiadomość od Eddiego: 8 milionów abonentów słucha obecnie Apple Music na próbę. Przypomnę, że dla nowych użytkowników Apple oferuje aż 3-miesięczny okres próbny. Tyle czasu mamy na sprawdzenie, czy serwis nam odpowiada. Można z płatnego przedłużenia subskrypcji zrezygnować w dowolnym momencie, bez konieczności rezygnowania z pozostałego okresu próbnego.
Jeszcze na początku lutego, Apple podawało, że ma 36 milionów abonentów, we wrześniu 2017 było ich 30 milionów, a rok wcześniej (grudzień 2016) 20. Cały czas mowa o płacących słuchaczach. Widać dość gwałtowny wzrost.
Spotify, choć obecnie chwali się aż 71 milionami płacących abonentów, to dynamikę wzrostu ma znacznie niższą.
2 miliony „ofiar” HomePod?
Przedwczoraj kolejna znajoma osoba, która stała się, uwaga… szczęśliwym posiadaczem HomePod (recenzja niebawem w magazynie i w naszym serwisie) oznajmiła, że wykupuje subskrypcję Apple Music. Ponieważ okres próbny wykorzystała już dawniej, to od razu stała się płacącym abonentem. Tak zadziałało urządzenie ściśle powiązane z ekosystemem Apple. Być może takich „ofiar” jest więcej, co przekłada się na wyniki Apple Music.
Przypomnę, że od niedawna dostępny jest w Polsce abonament studencki za jedyne 10 zł miesięcznie.
Żródło: Apple Insider
0 komentarzy