^

Apple Music dwa razy mniejszy niż Spotify

Przemysław Marczyński

5 lutego 2018

Apple Music w ostatnich miesiącach dynamicznie rośnie. W grudniu 2016 roku Apple mówiło o liczbie 20 milionów subskrybentów. Pół roku później liczba ta powiększyła się o kolejne siedem milionów. We wrześniu 2017 chwalono się już 30 milionami, aby dziś pokazać nowe liczby – 36 milionów użytkowników usługi muzycznej Apple Music.

Apple Music goni Spotify

Apple ma się czym cieszyć. Z wyliczeń The Wall Street Journal wynika, że usługa Apple Music rośnie szybciej niż Spotify. Ma się to przełożyć na rychłe przejęcie palmy pierwszeństwa w obszarze streamingu muzyki w Stanach Zjednoczonych. Miesięcznie ilość subskrybentów Apple Music rośnie o 5%. W konfrontacji ze Spotify wzrost wynosi 2% nowych użytkowników. Różnica trzech procent na korzyść Apple ma tu być kluczowa w najbliższej przyszłości dając w efekcie firmie z Cupertino dominację na rynku muzycznym.

Spotify dwa razy większe od Apple Music

Byłbym jednak spokojny o szwedzkiego giganta muzycznego. 4 stycznia Spotify ogłosiło, że przekroczyło pułap 70 milionów abonentów. Obserwując przyrost użytkowników od lipca 2017 ilość osób słuchających muzyki rośnie systematycznie o 5 milionów co trzy miesiące.
https://twitter.com/Spotify/status/949017854145425409
Za Spotify stoi doświadczenie w branży streamingu. Firma powstała w 2006 roku i jest niekwestionowanym liderem wśród dostawców muzyki. Chociaż Apple ma ogromne ambicje odnośnie Apple Music, nie można powiedzieć o spektakularnym „odskoczeniu” konkurencji. Próby przygotowania dodatkowych atrakcji w ramach abonamentu jak radio czy programy rozrywkowe nie pogrzebały Spotify. Tutaj największym wrogiem Apple jest spóźniona reakcja na usługi streamingowe. Apple Music weszło na rynek dopiero w 2015 roku. Jako użytkownicy nie lubimy zmian. Pierwsi klienci którzy korzystają już ze Spotify mają swoje przyzwyczajenia, listy odtwarzania i posegregowane albumy. Myśl o budowaniu od początku tej struktury muzycznej na nowej platformie najbardziej chyba blokuje chęć zmiany dostawcy muzyki. Nie ma też argumentu za ceną która w przypadku Spotify i Apple Music jest taka sama – 19,99 zł pakiet indywidualny i 29,99 zł pakiet rodzinny.

Z jakiego serwisu muzycznego korzystasz?

Create your own user feedback survey
Źródło: WJS

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (3)
L

3 komentarze

  1. Dominik

    Z ciekawości zapytam bo nie wiem… czy Apple Music jest również dostępne poza środowiskiem Apple? Bo jak nie to na korzyść spotify przemawia wieloplatformowość.

    Odpowiedz
    • pemmax

      Tak. Jest dostępne na Windowsie.

      Odpowiedz
      • AdamP

        Oraz na Androidzie.

        Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.