Znana i lubiana przez użytkowników HomeKit, aplikacja Eve dzięki współpracy deweloperów zyskała nową funkcję, z której ucieszą się zapominalscy. Do tej grupy jak się kilka dni temu przekonałem, należę i ja. Zgubiłem kod do jednego z moich akcesoriów i stało ono bezużyteczne.
Eve uruchomi HomePass
HomePass to jedna z kilku aplikacji od Sunya Limited wspierających użytkowników HomeKit. Na naszych łamach już opisywaliśmy HomeScan od tego dewelopera.
HomePas pozwala w jednym miejscu przechowywać kody służące do sparowania akcesoriów HomeKit z naszym „Domem”.
Dzięki współpracy z producentem akcesoriów Eve, do jego darmowej aplikacji, działającej też oczywiście z urządzeniami innych firm dołączono nową funkcję. Po procesie parowania i wykryciu w urządzeniu aplikacji HomePass Eve zaproponuje dodanie nowego akcesorium, a w zasadzie jego kodu do HomePass.
Automatycznie są przekazywane wszystkie informacje dotyczące akcesorium jak nazwa, numer seryjny, model, informacje o producencie itp. Jedynie ze względu na politykę bezpieczeństwa Apple samodzielnie musimy dodać kod. Możemy oczywiście użyć aparatu w formie skanera lub wbudowanego w iPhone czytnika NFC.
Takie przypomnienie o dodaniu kodu znacznie zwiększa szansę, że nie znajdziecie się w takiej sytuacji jak ja.
Moim zdaniem mapka HomePass jest niezbędna, bo daje nam backup kodów parowania. Bez nich w razie usunięcia urządzenia nie dodamy go ponownie do HomeKit. Nie wszystkie urządzenia mają tagi NFC, więc trzeba mieć backup kodów