^
Aplikacja Eve wspólpracuje z HomePass. Wsparcie dla zapominalskich

Aplikacja Eve współpracuje z HomePass. Wsparcie dla zapominalskich

Jaromir Kopp

5 maja 2020

Znana i lubiana przez użytkowników HomeKit, aplikacja Eve dzięki współpracy deweloperów zyskała nową funkcję, z której ucieszą się zapominalscy. Do tej grupy jak się kilka dni temu przekonałem, należę i ja. Zgubiłem kod do jednego z moich akcesoriów i stało ono bezużyteczne.

Eve uruchomi HomePass

HomePass to jedna z kilku aplikacji od Sunya Limited wspierających użytkowników HomeKit. Na naszych łamach już opisywaliśmy HomeScan od tego dewelopera. 

HomePas pozwala w jednym miejscu przechowywać kody służące do sparowania akcesoriów HomeKit z naszym „Domem”.

Dzięki współpracy z producentem akcesoriów Eve, do jego darmowej aplikacji, działającej też oczywiście z urządzeniami innych firm dołączono nową funkcję. Po procesie parowania i wykryciu w urządzeniu aplikacji HomePass Eve zaproponuje dodanie nowego akcesorium, a w zasadzie jego kodu do HomePass.

Automatycznie są przekazywane wszystkie informacje dotyczące akcesorium jak nazwa, numer seryjny, model, informacje o producencie itp. Jedynie ze względu na politykę bezpieczeństwa Apple samodzielnie musimy dodać kod. Możemy oczywiście użyć aparatu w formie skanera lub wbudowanego w iPhone czytnika NFC.

Takie przypomnienie o dodaniu kodu znacznie zwiększa szansę, że nie znajdziecie się w takiej sytuacji jak ja.

HomePass 

Eve 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (1)
L

1 komentarz

  1. paweł Nyczaj

    Moim zdaniem mapka HomePass jest niezbędna, bo daje nam backup kodów parowania. Bez nich w razie usunięcia urządzenia nie dodamy go ponownie do HomeKit. Nie wszystkie urządzenia mają tagi NFC, więc trzeba mieć backup kodów

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *