Są branże, które w czasach epidemii radzą sobie bardzo dobrze, jednak jest ich naprawdę niewiele. Większość ponosi mniejsze, większe lub wręcz ogromne straty związane z przerwą czy ograniczeniem działalności. Podobnie jest i w branżach artystycznych w tym muzycznej.
Obecna sytuacja dotknęła również mocno rynek muzyczny, zwłaszcza oparty na wydarzeniach (koncerty itp.). Jenak wpłynęła również na biznes związany z usługami dla muzyków. Dostęp do studiów nagraniowych jest utrudniony, daty wydania nadchodzących albumów są przekładane. Co więcej, choć wydaje się to dziwne, to dochody ze strumieniowania muzyki też są mniejsze. Być może ze względu na częstsze przebywanie w domu i brak możliwości słuchania muzyki wg własnych gustów. Mniej słuchamy też podczas dojazdów do pracy, czy uprawiania aktywności na zewnątrz.
Oto jaką propozycję wystosowało Apple Music dla niezależnych wytwórni:
To są trudne czasy dla przemysłu muzycznego na całym świecie. Środki do życia są zagrożone, a wiele źródeł dochodu, na których opiera się nasz przemysł, znika z dnia na dzień. Apple ma głęboką, kilkudziesięcioletnią historię związaną z muzyką, a my jesteśmy dumni z bliskiej współpracy z najlepszymi wytwórniami i artystami na świecie. Chcemy pomagać.
Dziś Apple Music ogłasza utworzenie funduszu o wartości ponad 50 milionów dolarów, dostępnego w formie zaliczek na poczet przyszłych opłat licencyjnych dla niezależnych wytwórni, aby pomóc im w opłacaniu artystów i utrzymaniu działalności.
Zaliczki na poczet opłat licencyjnych będą oferowane niezależnym wytwórniom, które zawarły bezpośrednią umowę dystrybucyjną z Apple Music i osiągnęły minimalny kwartalny próg przychodów Apple Music wynoszący 10 000 USD. Wysokość każdej zaliczki będzie ustalana na podstawie dotychczasowych dochodów wytwórni i będzie podlegała zwrotowi od przyszłych dochodów wytwórni. Oferta ta została przygotowana w dobrej wierze, że wytwórnie będą przekazywać środki artystom i wytwórniom w zależności od ich potrzeb finansowych.
Aby otrzymać zaliczkę, należy zaakceptować umowę Royalty Advance i mieć podpisaną aktualną umowę dystrybucyjną Apple Music przed 8 maja 2020 roku, o godzinie 23:59 PDT.
Przypomnę, że Apple zaangażowało się również mocno w akcje „One World: Together at Home”, którą wspiera finansowo i technologicznie.
Źródło: Rolling Stone
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.