No to niestety nie jesteś sam. Przedwczoraj przeczytałem kilka informacji o problemach, które spotkały użytkowników iPhone’ów i iPadów z iOS 9.3.5(6). Według opisów nie mogli oni odbierać i nawiązywać połączeń z urządzeniami, które zostały zaktualizowane do najnowszego iOS i iPadOS 13.4. Postanowiłem to sprawdzić, ponieważ w rodzinie mamy jedną osobę posługującą się iPadem 2.
Problem został usunięty w iOS 13.4.1 i iPadOS 13.4.1
Niestety problem występuje
Zalogowałem swojego iPada 2 z iOS 9.3.5 do innego konta Apple ID i rozpocząłem próbne połączenia FaceTime. Na początku bardzo się ucieszyłem, bo już za drugim podejściem nawiązałem połączenie z iPhone’em, na którego pokładzie jest iOS 13.4. Podobnie z iPadem który ma zainstalowaną pierwszą betę iPadOS 13.4.5. W obie strony połączenia przebiegały poprawne. Już się ucieszyłem, że problem został naprawiony.
Jednak ponieważ na forach nadal nic pozytywnego się nie pojawiło, zacząłem drążyć dalej. Okazało się, że poprawne połączenia są nawiązywane, tylko jeżeli oba urządzenia znajdują się w tej samej sieci lokalnej. Wystarczyło, że jedna ze stron połączenia była poza lokalnym Wi-Fi np. używała LTE lub połączenia z Hot Spotem w iPadzie, połączenie kończyło się błędem. Taki sam efekt był w przypadku połączeń w obu kierunkach pomiędzy iPadem 2 z iOS 9.3.5 i iPadem Air 2 z iPadOS 13.4.5 beta 1, iPhone 7 z iOS 13.4, Mac Bookiem Pro z macOS 10.15.4.
Niestety nadal nie jest znane rozwiązanie problemu, ale będziemy męczyć wsparcie Apple i jak coś się uda damy Wam znać. Stare urządzenia jak iPad 2 i 3 oraz iPhone 4s nadal są w użyciu, często przez osoby starsze i – co gorsza – łączność FaceTime jest ich głównym zastosowaniem, jak np. w moim rodzinnym przypadku.
0 komentarzy