Od jakiegoś czasu pojawiają się doniesienia o problemach z połączeniami w iPhone’ach 11 (również Pro). Rozmówcy mogą słyszeć metaliczny dźwięk, dźwięk może być stłumiony lub z echem.
Nie tylko w sieci T-Mobile
Nie tak dawno opisywałem przypadek Pana Krzysztofa, który nie mógł prowadzić rozmów za pomocą swojego iPhone’a w sieci T-Mobile. Z informacji wtedy podawanych wynikało, że jest to przypadłość po stornie operatora i T-Mobile wspólnie z Apple pracują nad jego rozwiązaniem.
Okazuje się jednak, że takie problemy występują częściej i nie są domeną wyłącznie T-Mobile. Mogą przytrafić się użytkownikom iPhone’ów 11 i 11 Pro niezależnie od operatora.
Jeżeli podczas rozmowy dźwięk jest metaliczny, zniekształcony, stłumiony lub z echem, Apple zaleca włączenie trybu samolotowego na chwilę i jego wyłączenie, jeżeli to nie pomoże, operację należy powtórzyć.
Jest to prowizoryczne i tymczasowe lekarstwo, niestety nie zawsze skuteczne. Apple wie o problemie i intensywnie pracuje nad jego rozwiązaniem.
Jeżeli ten problem Was dotknął, to ani na infolinii Apple Care, ani w autoryzowanym serwisie nie otrzymacie innej porady. Apple każe czekać na rychłą aktualizację systemu.
Przypomnę, że deweloperzy już testują iOS 13.3.1, choć nie wiadomo czy łatka poprawiająca jakość połączeń GSM nie ukaże się przed iOS 13.3.1.
Czyli podsumowując: nie nękajcie serwisów, musicie czekać na łatkę. To jest problem softwarowy.
Coraz więcej narzekań na Apple. Za taką kasę trochę za dużo. W UK iPhone xr gubią nałogowo sygnał. Inni już mają 5g i gigabitowe transfery a Apple dalej wymyśla swoje anteny. Oby się nie skończyło jak w ip4 gdzie też wady konstrukcyjne próbowali naprawiać softwarem.
Nękajcie (raczej informujcie) serwisy Apple. Trzeba dzwonić i informować – niech znają skalę problemu.
W telefonie za 7k szwankuje podstawowa funkcja? Wolne żarty.
Dla Apple większość problemów z iPhonami, to problem softwarowy. Słane anteny też naprawili softwarowo, dodając kreski na zasięgu.
Problem Softu ale po czyjej stronie?