^
iPhone 11 i Pro

Problemy z iPhone 11 Pro w sieci T-Mobile? Czy aby tylko?

Jaromir Kopp

18 grudnia 2019

Właśnie znajomy podesłał mi link do artykułu w krakowskiej Wyborczej. Opisany jest w nim przypadek problemów z jakością połączeń wykonywanych za pomocą iPhone’a 11 Pro.

Czy aby tylko w T-Mobile?

Przypadek Pana Krzysztofa wg Wyborczej z Krakowa nie jest odosobniony. Wielu użytkowników iPhone’ów 11 Pro uskarża się na problemy z jakością połączeń. Wg „Wyborczej” łączy ich korzystanie z sieci T-Mobile.

Najwyraźniej kłopoty sprawia oprogramowanie odpowiedzialne za kodowanie i transmisję dźwięku w tradycyjny „komórkowy” sposób. Włączenie funkcji VoLTE (rozmowy VoIP po sieci LTE) przynajmniej w zasięgu sieci LTE wyzwala rozmówców od problemów z brakiem słyszalności lub złej jakości dźwiękiem.

Interesujące jest, że odpowiedzialność za te problemy wzięła na siebie sieć T-Mobile, która wg słów przedstawicieli „pracuje z producentem iPhone’ów nad rozwiązaniem problemu”. Jest to o tyle interesujące, że wg niektórych blogów zajmujących się iPhone’ami, informację o problemach z połączeniami w iPhone’ach 11 Pro pojawiają się w materiałach dla serwisów również za granicą. Możliwe, że chodzi o oprogramowanie używane przez operatorów, ale sprawa na razie pozostaje dość tajemnicza.

A czy wśród Was są się jacyś użytkownicy iPhone’ów 11 Pro, którzy uskarżają się na jakość połączeń? Jak tak to w jakiej sieci?

Więcej o przypadku Pana Krzysztofa w krakowskiej Wyborczej.


Szukasz prezentu dla użytkownika komputera Apple Mac? Chcesz pogłębić swoją wiedzą na temat macOS? Sprawdź najnowszą książkę z serii Proste Poradniki macOS Catalina!

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (75)
L

75 komentarzy

  1. Mariusz

    Tak, mam takie problemy, Orange

    Odpowiedz
  2. Puotr

    Nie mogę rozbawiać po wifi w sieci O2 w uk.Rozmowa zrywa lub się zwyczajnie nie słyszymy..

    Odpowiedz
  3. Michał

    iPhone 11 Pro w sieci Play. Nie zauważyłem takich problemów.

    Odpowiedz
  4. gothika

    ja mam 11 pro w t mobile mam dokładnie opisane art problemy .

    Odpowiedz
  5. newTween

    U mnie tez problem wystepuje.

    Odpowiedz
  6. Krzysztof

    Też mam problemy z 11 pro i zwykłej 11 w sieci T-Mobile. Problem faktycznie się zaczyna jak wchodzi w 3g . Dzisiaj kupiłem kartę z Plusa i testuje od rana ,jak na razie problemu nie ma czy to na 3g czy LTE

    Odpowiedz
  7. Kamil

    Iphone 11 – od dluzszego czasu problem. Siec t- mobile, glos znieksztalcony oraz niezrozumialy przez rozmowce, ale nie zawsze.pomaga wlaczenie i wylaczenie telefonu na jakis czas jedynie. Najnowsza wersja nie pomaga

    Odpowiedz
  8. Andrzej

    Problem występuje tylko w momencie zalogowania się do sieci 3G. Włączenie na chwilę trybu samolotowego i jego wyłączenie spowoduje ponowne zalogowanie się do sieci LTE. Oczywiście jeśli znajdujemy się w jej zasięgu. Dotyczy T-Mobile.

    Odpowiedz
  9. MSnet

    Ten problem nie dotyczy tylko iphonow, na xperiach sony jest tak samo od dawna.

    Odpowiedz
  10. Marcin

    Potwierdzam problem , jestem po dwóch serwisach dwie 11 pro , problem z jakością odbioru rozmowy wychodzącej . Po wyłączeniu telefonu i ponownym uruchomieniu 2-4 połączenia i problem wraca. Serwis zwraca po teście , wpis brak usterek.
    Może ktoś jakaś podpowiedz co robić?

    Odpowiedz
  11. rcl

    iPhone 11 Pro w t-mobile od dziś ma problemy z połączeniami wychodzącymi, po pierwszej próbie poł. brak sygnału w trakcie i brak nieodebranego u odbiorcy, po drugiej próbie nie wyraźny sygnał, ale połączenie nastaje. Dziwne jest to, że przy próbie połączenia i pełnym zasięgu lte od razu wskakuje 3g.

    Odpowiedz
    • Maciej

      mam takie same problemy od 3 miesiecy, wymienili mi juz 2 telefony i nic nie pomogło, to żenujace, zeby za tele pieniedzy nie mozna było normalnie rozmawiac…. sugeruje, zeby wszytscy majacy takie problemy oddawali je do serwisu, bo tel;efon jest wadliwy… i „nam sie nowy po prostu nalezy”….

      Odpowiedz
      • rcl

        U mnie ustało to po 24h na szczęście, jednak iphone 11pro już został wymieniony gwarancyjnie z innego powodu.

        Odpowiedz
  12. Jarek

    Mam 2 tel IPhone 11 pro i ogromne problemy z głosem . Głos pływa i rozmówca. nie jest w stanie się z kimkolwiek dogadać . Reklamowałem już telefony w serwisie . Serwis stwierdzi ze aparat jest Ok a winna jest sieć Tmobie która głupi się tłumaczy ze pracuje nad problemem a Ja mam duża firmę i co ? Mam ja zawiesić przez cholerna sieć Tmobie? T mobile kłamie sprzedając te aparaty Iphony 11 i 12 pro bo po co je oferować jak nie działają ? Te telefony nie są tanie !!! Napisałem do nich reklamacje z informacja ze wypowiem umowę na wszystkie aktywacje T mobile w mojej firmie bo maja mnie „ gdzieś „ gdy dzwonię i chce reklamować ten problem . Ta sprawa stawia Tmobile w bardzo nie korzystnej sytuacji . W innych sieciach te Iphony nie maja problemu . Tombile oczywiście pisze smsy ze pracuje nad problemem to ba : cholerę okłamują ludzi którzy płaca tak duże pieniądze za te APARATY!!!

    Odpowiedz
  13. Jarek

    Mam te Sanę problemy oczywiście tylko s sieci Tmobile ktora wie ze z Iphonami 11 ma problem a dalej je „ wciska „ klientom którym one nie działają w tej sieci . To są jaja a Tmobile bezczelnie oszukuje klientów . Odeśle tel do serwisu który nie stwierdził wady telefonu a stwierdzi i miał racje ze to wina operatora .

    Odpowiedz
    • Murek92

      a jak na 13.3.1?

      Odpowiedz
  14. Lukas

    Hej. Dokładnie te same problemy. Sieć T-Mobile.
    Pozd

    Odpowiedz
    • Murek92

      i jak po 13.3.1?

      Odpowiedz
  15. Greg

    Ten sam problem , zamierzam zmienić sieć na Plusa w tym tygodniu , sprawdzałem tam nie ma tego problemu

    Odpowiedz
    • M

      W tej sieci jest problem z mms

      Odpowiedz
    • Zaneta

      Zmienił Pan? Jak działa w plusie?

      Odpowiedz
  16. Grzegorz

    Mam też ten sam problem, telefon kupiony w Cortland Katowice, ale mam numer w T-Mobile, problem ten sam, w Orange macie problemy ponieważ obie firmy maja wspólną infrastrukturę, dlatego te samo kodowanie sieci. Pamiętajmy że ustawienie LTE 3G VoLTE jest konfigurowana w zależności od karty SIM, czyli operatora. Wina leży po stronie operatorów. Sprawdziłem fora zagraniczne i okazuje się że problemy są w sieciach które mają podobny system co T-Mobile. Więc jak zwykle T-Mobile daje ciała standard, to nie jest pierwsza taka masowa usterka systemu.

    Odpowiedz
    • Murek92

      a jak na najnowszej aktualizaci?

      Odpowiedz
  17. Bbbbbb

    Ten sam problem od początku. iPhone 11 pro. T Mobile

    Odpowiedz
  18. Wojciech

    Problem potwierdzam, zgłoszony 3 grudnia 2019 do t-mobile i Apple, od 6 tygodni słyszę ten sam bełkot „pracujemy nad rozwiązaniem problemu”.

    Odpowiedz
    • Murek92

      po ost aktualizacji jest lepiej?

      Odpowiedz
  19. Wiesław

    wiesław
    ten sam problem w sieci T-mobile

    Odpowiedz
  20. Anna

    ja mam IPhone 11 i mam ten sam kłopot. Zgłosiłam to do T-Mobile.

    Odpowiedz
    • Janusz

      Ja i moja żona mamy w plusie 11 pro i 11. Kupione w NY dwa tygodnuevtemu. Rozmowy, SMS i MMS bez problemu? Rozmowy czyste. Czasami gubi sieć internetu. oczywiście w momencie gdy go potrzebujesz. Ale i tak nie zmienię go na inną markę.

      Odpowiedz
      • Czet

        A ja kupiłem swój na Bahamach.

        Odpowiedz
  21. Zaneta

    U mnie problem pojawiał się stopniowo. Przez 1,5 miesiąca. Tmobile wymienił mi wczoraj telefon. 24h idealnie. Po 24h od razu problem po całości. Nikt mnie nie rozumie 🙁

    Odpowiedz
    • Murek92

      a jak po nowej akualizacji? Tej wtorkowej

      Odpowiedz
  22. K

    Ehh zmieniłam w tym tygodniu telefon na iPhone 11 pro i od początku mam problemy z rozmowami, sieć właśnie Tmobile

    Odpowiedz
  23. Jsnusz

    Tak, mam probkemy w plusie. Znika połączenie z internetem. W 11 pro i tak samo w 11 normslnym. Rozmowy i smsy o.k.

    Odpowiedz
  24. Ewelina

    ja mam Orange, też większość osób uskarża się że strasznie mnie zrywa, podobnie widzę że mam problemy z netem.

    Odpowiedz
  25. IP

    Ja mam 11 pro w t mobile mam dokładnie opisane art problemy

    Odpowiedz
  26. gregoryhouse

    Zainstalowałem dziś iOS 13.3.1 wersja beta nr 3. I problem ustał. Cały dzień rozmów i nikt nie zgłasza problemów ze nie słychać mnie.

    Odpowiedz
    • Murek92

      a jak na oficjalnej wersji?

      Odpowiedz
  27. Grześ

    Witam! Mam 11pro kupiony w USA i mam dosłownie ten sam problem. Soft 13.3 i operator Orange. Nic nie pomaga wyłączenie Vlte na 3G. Najgorzej jest podczas jazdy autem. Każdy zwraca mi uwagę na przerywanie mowy(rwanie)sprawa jest bardzo uciążliwa. Wcześniej iPhone 8 było wszystko ok. Ciekawe czy to nie jest wina układu gsm czy np anteny. Widocznie w 11pro jest słabszy zasięg niż np w iPhone 8.

    Odpowiedz
    • Gtzegoryhoise

      Zainstaluj publiczną betę systemu. Działa już drugi dzień bez żadnych problemów.

      Odpowiedz
  28. Magda

    Wiadomo już coś odnośnie kiedy T mobile wywiąże się z umowy i iphony 11 będą działać .. ciagle problemy z glosem

    Odpowiedz
  29. Magda

    Wiadomo już coś odnośnie kiedy T mobile wywiąże się z umowy i iphony 11 będą działać .. ciagle problemy z glosem….. proszę o info

    Odpowiedz
  30. Pawel

    Ten sam problem. Zamieniłem 8 na 11 pro w t-mobile i po dwóch dniach zaczęły się problemy z jakością rozmów. Moi rozmówcy mnie nie słyszą. Co robić!?

    Odpowiedz
  31. Paweł

    Potwierdzam problem. Sieć T-mobile.

    Odpowiedz
  32. Mavbit

    Mam ten sam problem ludzie skarżą się ze mnie złe słychać , często znika LTE wymieniłem kartę i nic , zauważyłem ze gdy dzwonię z LTE zmienia na 3G kiedyś tak nie było

    Odpowiedz
    • Murek92

      i jak po aktualizacji 13.3.1? I jaki model telefonu?

      Odpowiedz
  33. Witek

    Jestem tak samo jak poprzednich właścicielem iphona 11 pro i mam opisywany wyżej problem, lecz w Play

    Odpowiedz
    • Grześ

      Trudno. Musimy czekać na nowy oficjalny soft. Miejmy nadzieję że poprawią tą jakość rozmów bo innaczej ejpel pójdzie do kosza. Ludzie piszą że ponoć w wersji beta jest poprawa i nie zaówarzają tego problemu rwania modulacji głosu.

      Odpowiedz
      • Consoft

        Właśnie wydali oficjalna wersje 13.3.1 oby pomogło …!

        Odpowiedz
        • Murek92

          i jak pomogło?

          Odpowiedz
  34. Iga

    Problem nie dotyczy tylko iPhonów 11 pro ale również „zwykłych” iPhonów 11 (potwierdzone info)

    Odpowiedz
  35. Grześ

    Wczoraj Apple wydało soft 13.3.1 po zainstalowaniu i wykonaniu dziś kilku połączeń na tą chwilę usterki nie słyszę. Wychodzi na to że wada została poprawiona w nowej aktualizacji.

    Odpowiedz
    • Consoft

      Tez narazie po aktualizacji niezauważany już problemu .

      Odpowiedz
      • Murek92

        i jak po 3 dniach?

        Odpowiedz
    • Murek92

      i jak obecnie?

      Odpowiedz
      • GrzeŚ

        Witam! Model 11pro . U mnie po aktualkizacji do 13.3.1 problem ustał. Jak narazie nic nie usłyszałem żeby ktoś coś mówił że mnie źle słychać.

        Odpowiedz
  36. PioTRP

    Hej, ja mam zwykła 11-ke od 3 dni. Od początku telefon działa na iOS 13.3.1. i w słuchawce słyszę trzaski tak ze nie da się rozmawiać. Na infolinii Apple potwierdzili, że to problem z T-Mobile a doraźne rozwiązanie to uruchomienie na co najmniej 10 sekund trybu samolotowego. Na razie po zastosowaniu tej rady pierwsza rozmowa w porządku.

    Odpowiedz
    • Murek92

      a jak teraz?

      Odpowiedz
      • pIotrp

        Po aktualizacji u mnie problem zniknął.

        Odpowiedz
  37. Pawel

    Czy ktoś już może rozwiązał problem ??
    Testu 11 pro od kilku dni i się po prostu nie da rozmiawiac . Sieć t mobile.

    Odpowiedz
    • GregoryHouse

      Z aktualizuj sobie do najnowszej wersji i będzie git

      Odpowiedz
  38. Jarek

    Podobny problem w iPhone 11 pro W Plusie, moi rozmówcy często narzekają na kiepskiej jakości dźwięk i przerywanie dźwięku. Dodatkowo na głośnomówiącym głośnik trzeszczy Podczas rozmowy jak jest głośniej, kiedy przy muzyce lub połączeniu internetowym jest Ok.

    Odpowiedz
  39. Grześ

    Problem z 11pro i kiepskiej jakości połączeń dalej istnieje m nawet na 13.4.1. Pomaga tylko co kolwiek przełączenie telefonu w 3G.

    Odpowiedz
    • speacetronic

      Ten telefon to same problemy Mam 11 Pro max i ma go już dość. Problem z Bluetooth, rozłącza się lub nie chce przekazywać dźwięku rozmowy, w dwóch różnych markach samochodów BMW, i Ford. Jakość rozmów jest to porażka. Wifi długo trzeba czekać aż połączy się z routerem. Safari się zawiesza, szczególnie na stronach ze zdjęciami. Przestanie działać dotyk. Tylko ma safari. Sprawdziłem ma Google i tak się nie dzieje. Ale aplikacja Chrome dla iOS to szajs nie polecam. Trzeba by inne przeglądarki sprawdzić. Ja swojego oddaje wracam do XS max oraz tego oddaje do Apple zwrot kasy. Winny jest tajemniczy mikrochip o nazwie U1, w najnowszych iPhone tego
      Nie będzie, układ ten właśnie odpowiadał za komunikacje ze światem zarówno iPhone jak i w tym samym czasie produkowanych iPad. Najnowsze pokazane w tym roku iPad oraz iPhone SE 2 gen. Tego układu nie ma.

      Odpowiedz
      • GRześ

        Moim zdaniem odpierdzielili taki iOs 13 to kupa wszeczasów. Na iOs 12 i wcześniejszych nie było takich cudów!! Walić ejpla!!! Jechać z tym!

        Odpowiedz
    • null

      beta 13.5 problem dalej się pojawia … w jaki sposób można oddać ten telefon (11pro) nie mam już siły do niego.

      Odpowiedz
  40. due

    Zauważam częste utraty zasięgu danych LTE, albo wogóle niem albo jest 3G. Problem się powtarza.
    11 pro max.

    Odpowiedz
  41. Ewa

    iphone 11 pro max w trakcie połączeń telefonicznych przez operatora sieci play oraz w trakcie rozmów przez facetime głos mój zanika. Jest „ucięty” – fragmenty słów się „odcinają”. Wykonałam kontakt ze wsparciem, Pan potwierdził, że rozmowa się „ucina” w trakcie rozmowy, pomógł mi przestawić się na LTE. Nie pomogło.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.