Wybierz Strona

Nowy MacBook Pro 13″ 2 x TB z Touch Barem wyłącza się niespodziewanie?

Nowy MacBook Pro 13″ 2 x TB z Touch Barem wyłącza się niespodziewanie?

  • 3
  • 04.12.2019
Jaromir Kopp

Kilka osób na różnych forach i grupach użytkowników sprzętu Apple uskarżało się na niespodziewane wyłączanie ich nowych (z połowy 2019) MacBooków Pro 13″ z dwoma portami Thunderbolt i Touch Barem. Komputery wyłączały się, choć poziom naładowania ich baterii był znacznie powyżej poziomu „alarmowego”. Oto co radzi Apple.

MacBook Pro 13″ 2 x TB z Touch Bar

Chodzi o komputery, które miały swoją premierę w połowie roku i są obecnie najtańszymi i bardzo atrakcyjnymi pod względem możliwości do ceny MacBookami Pro. Poznacie je po dwóch portach Thunderbolt (USB-C) oraz pasku Touch Bar i oznaczeniu modelu MacBookPro15,4 (w Raporcie systemowym).

U niewielkiej liczby użytkowników (osobiście nie znam żadnego) podczas pracy bez zasilacza, komputer wyłącza się, nawet gdy pokazuje jeszcze kilkadziesiąt procent ładunku baterii, a testy wskazują na jej dobry stan. Przypadek jest zbliżony do mojego dawnego z iPhone’em, który wyłączał się na chłodzie, choć jego bateria była w stanie idealnym. Również wygląda na problem z układami sterującymi zasilaniem lub ich oprogramowaniem wewnętrznym.

Oto co zaleca Apple.

  • Pracować na baterii, aż poziom naładowania spadnie poniżej 90%.
  • Podłączyć do zasilacza, zakończyć wszystkie aplikacje, zamknąć pokrywę i pozostawić na 8 godzin w spokoju w trybie uśpienia.
  • Po 8 godzinach zaktualizować do najnowszej wersji systemu (upewnić się, że taka jest zainstalowana).
  • Jeżeli problem występuje, skontaktować się ze wsparciem Apple.

Oto link do dokumentu (jeszcze nie ma polskiej wersji): If your MacBook Pro (13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports) keeps shutting down 


Szukasz prezentu dla użytkownika komputera Apple Mac? Chcesz pogłębić swoją wiedzą na temat macOS? Sprawdź najnowszą książkę z serii Proste Poradniki macOS Catalina!

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

3 komentarze

  1. Andrzej

    Dzieje się źle. Moja 13tka podlegała programowi wymiany baterii, z powodu dziwnego zachowania się baterii właśnie – nagły spadek napięcia (ze 100% do 0% w 8 minut). Co ciekawe zaczęło to się dziać dopiero PO TYM jak sprawdziłem na stronie (wpisałem tam odpowiedni numerek) Apple czy mój komp się na takową wymianę łapie. Na drugi dzień (po restarcie) bateria zaczęła wariować.
    Tak więc wtedy chodziło o coś innego, robionego pod przykrywką wariującej baterii.
    Niestety Cortland już 2 razy wymieniał baterię na nową, a ona uparcie trzyma max 4h podczas gdy na komputerze NIE ROBIĘ NIC. Oryginalnie nowa wytrzymała spokojnie 8h pracy.
    Tak więc IMHO to Apple coś tam sobie cuduje, a my mamy rykoszety tych cudów 🙁

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      W opisywanym przypadku nie bateria jest problemem, a układ sterujący zasilaniem (jak mniemam, z dużą pewnością). Przeczytaj dokładnie i zajrzyj w link o przypadłościach mojego iPhone’a – to dopiero była jazda, bo bateria sprawna na 100%, a się wyłączał. Układ zasilania niestety świrował.

      Odpowiedz
  2. pawciu

    To jest istna komedia. Nie wiem po co ten dopisek że nie znasz żadnego przy słowach apple „U niewielkiej liczbie użytkowników” jakby miało podkreślić rzadkość i usprawiedliwić Apple.

    Apple każdą wpadkę opisuje w ten sposób, że problem dotyczy niewielkiej liczby użytkowników. Tak samo było z klawiaturą, zanim rozpętała się burza i w końcu się ugięli i przyznali do błędu.

    Ja kupowałem klawisz spacji z USA w 2016 jak jak afera się dopiero rozkręcała i Apple jeszcze oficjalnie nie przyznawało się do wtopy. Wtedy pani na infolinii powiedziała mi, że to pierwszy taki przypadek i ani razu o czymś takim nie słyszała.

    Oni zawsze bagatelizują problem i jakiej by nie zaliczyli wtopy to twierdzą, że dotyczy małej liczby użytkowników.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!