Kategorie Aktualności

Dobra sprzedaż iPhone 11, czyli lekcja dla Apple

Po wrześniowej konferencji Apple mogliście zauważyć mój entuzjazm co do najtańszego z nowych iPhone’ów. Choć byłem lekko krytykowany za deprecjonowanie modeli Pro, to rynek wydaje się potwierdzać moje oceny.

iPhone 11 niemal jak pro

Oczywiście są wśród Was osoby, które na ekrany LCD nie mogą patrzeć, esteci, których grubsza ramka z taniego aluminium wokół ekranu brzydzi oraz sokole oka, które z odległości metra widzą różnicę w rozdzielczości pomiędzy 11 a Pro. Jednak ja i wielu mi podobnych do nich nie należymy. Jedynie dodatkowy obiektyw wydaje się istotną różnicą.

Poza tymi głównie estetycznymi „drobiazgami” (tylko teleobiektywu żal), jedenastka „dla ubogich” oraz wersje Pro praktycznie wydają się identyczne. Nawet dodatkowe tryby portretowe są niemal takie same, nie wspominając o najważniejszym, czyli procesorze. Jednak 1600 zł różnicy to całkiem sporo.

Zamówienia na 11 rosną, na Pro niekoniecznie

Od jakiegoś czasu dochodzą do nas informacje, że Apple ma problem ze sprostaniem zainteresowaniu właśnie najtańszym iPhone’em. Wynikiem tego jest podniesienie zamówień na ten model. Podobne informacje docierają też od sprzedawców, którzy po początkowym ogromnym zainteresowaniu modelami Pro, związanym z najazdem „blogerów” i fanów Apple na APR-y, obecnie mają problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości tańszych iPhone’ów 11.

Już na początku października m.in. Nikkei informował o większych zamówieniach jedenastek. Teraz dotarły kolejne analizy cytowane m.in. przez Apple Insider. Te ostatnie mówią o obniżeniu zamówień na modele Pro, choć wydaje się to dość mało prawdopodobne.

Zamówienia na 11 moją wzrosnąć nawet aż do 8 milionów szt. co przy początkowo szacowanej sprzedaży iPhone’ów 11 i Pro do końca roku sięgającej 70 milionów, stanowi silne 10%. Motorem tego wzrostu mają być Chiny i ponoć Europa.

Czy Apple wyciągnie z tej lekcji stosowną naukę? Mam nadzieję, że tak, bo wtórują jej rekordowe kursy akcji i powrót Apple na szczyt listy publicznych firm o największej kapitalizacji.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.