Wybierz Strona

Netflix kończy z subskrypcjami Apple

Netflix kończy z subskrypcjami Apple

  • 7
  • 30.12.2018
Jaromir Kopp

Wiadomość nie jest niespodzianką. Netflix zapowiadał ten krok już wiele miesięcy temu i wdrożył w kilku krajach w tym w Polsce. Teraz dotyczy to całego świata. Jedynym sposobem opłacania subskrypcji będzie serwis Netflix. Trochę szkoda, ale można to zrozumieć.

Tylko płatności przez WWW Netflixa

O początku końca subskrypcji przez ekosystem Apple, pisaliśmy już w sierpniu. Wtedy ten ruch dotyczył wybranych krajów. Obecnie wszędzie, gdy chcemy założyć nowe konto w serwisie Netflix, będziemy kierowani do przeglądarki, aby dokończyć proces i podać dane konieczne do płatności. Nie można już skorzystać z bezpiecznego i bardziej poufnego systemu Apple.

Netflix jest kolejną i największą firmą, która nie chce dzielić się z Apple. Wcześniej już Spotify, Epic Games i Valve zrezygnowały z „drogiej” dla nich usługi. Przypomnę, że przez pierwszy rok subskrypcji Apple pobiera 30%, a po roku jej trwania już „tylko” 15% tego, co płacimy za usługę. To całkiem sporo, zwłaszcza dla firm, które bez problemu są w stanie zapewnić samodzielnie system poboru opłat.

Dla użytkowników to jednak zła wiadomość. Każdy serwis pobierający opłaty samodzielnie to kolejne miejsce, gdzie musimy podać nasze wrażliwe dane i co się z tym wiąże kolejne miejsce potencjalnego ich wycieku (patrz sprawa morele.net).

Opłacam subskrypcje przez iTunes, co robić?

Nic! Na razie nie ma mowy o zmuszeniu obecnych abonentów do przejścia na płatności Netflixa. Jeżeli nie chcesz „zawiesić” płatności, to nic się nie stanie. Niestety, jeżeli zrezygnujesz, to już więcej nie skorzystasz z możliwości subskrypcji przez Apple.

Dla niektórych jest to niezła smycz. Szczęśliwcy, tacy jak ja, którym na myśl nie przyszło, że można płacić za Netflix inaczej niż przez Apple i subskrybują usługę niemal od jej początku działania w Polsce, nadal mogą korzystać ze znacznie obniżonych cen. Co widać na obrazku tytułowym.

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

7 komentarzy

  1. Mariusz

    Netflix coraz bardziej irytuje

    Odpowiedz
  2. PavelZ

    A tak naprawdę – zrezygnowałem z opłacania via iTunes pod koniec sierpnia lub na początku września. Wyjechałem na urlop wróciłem i faktycznie opcja przez sklep Apple była niedostępna. W ciągu kilku dni możliwość opłaty przez iTunes wróciła niestety w normalnej cenie powyżej 50 zł (dotychczas płaciłem 44,99). Skorzystałem raz i zawiesiłem subskrypcję. W pewnym momencie poza pakietem Netflix Premium pojawił się też Netflix 4 Screens Unlimited Streaming w starej znanej mi cenie 44,99 PLN. A miało go podobno już nigdy nie być? Poczekamy, zobaczymy.

    Odpowiedz
  3. Mariusz

    Czy to potwierdzona informacja ze płacący dalej będą mogli korzystać na dotychczasowych zasadach?

    Odpowiedz
  4. kaffiks

    Szkoda, że nie można się odrapać po głowie/pupie bez pośrednictwa apple. Ale nadzieja jeszcze jest 😉 może już wkrótce to nastąpi ku chwale Ojcu i Synowi i duchowi Świętemu, Amen…, o przepraszam miało być na końcu „Apple”

    Odpowiedz
  5. Sebastian

    Nigdy nie płaciłem przez Apple bo i czemu. Placi się zawsze u źródła tam gdzie akceptują moją kartę. Sugerowanie że netflix jest bardziej podatny na wyciek danych ?

    Odpowiedz
  6. Mariusz

    ano dlatego, że przez Apple było taniej….

    Odpowiedz
    • mikołaj

      Wznowiłem subskrypcję po dłuższym czasie przez iTunes, pieniądze pobrane niestety serwis nie widzi mojej płatności ani przez aplikację na iOS ani logując się przez przeglądarkę. Zgłoś problem w iTunes nie działa dla subskrypcji… a widzę w historii zakupów moją płatność… patowa sytuacja. Ktoś tak miał?

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poradnik do macOS

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!