Równo tydzień temu pisałem, że Apple uruchomiło stronę „Dane i prywatność” wypełniając z nawiązką wymogi RODO, czyli GDPR. Od tego momentu, można pobrać wszystkie dane, jakie Apple o nas zebrał.
Twoje dane są gotowe do pobrania
Również tydzień temu zgłosiłem za pomocą wspomnianej strony chęć poznania informacji na temat własnych kontaktów z działem wsparcia Apple. Są to jedne z wielu danych na swój temat, jakie można pozyskać od Apple. Całą bogatą listę możliwości znajdziecie w artykule: Apple uruchomiło stronę Dane i prywatność.
Tak jak zostałem poinformowany, upłynęło 7 dni od wysłania zgłoszenia do momentu otrzymania informacji o gotowości danych do pobrania. Według Apple, jest to czas potrzebny na dokładną weryfikację autentyczności zgłoszenia i przygotowanie plików.
W mailu od Apple znajdował się link, po którego kliknięciu zostałem przekierowany do portalu Dane i prywatność. Przeszedłem dwuetapową weryfikację i mogłem pobrać skompresowany plik. Dostępny jest on czasowo i po dwóch tygodniach jest usuwany. Możemy też skasować go samemu.
Czego się dowiedziałem?
Wielu interesujących rzeczy. Po rozpakowaniu znalazłem pliki:
- AppleCare Surveys – ankiety przeprowadzane po rozmowach z AppleCare.
- AppleCare Device Details – szczegółowe informacje o urządzeniach przypisanych do konta, numery seryjne, okresy gwarancji i ew. przedłużenia gwarancji.
- AppleCare Cases – kontakty z infolinią AppleCare, daty, tematy zgłoszeń, numery przypadków, numery seryjne urządzeń, których zgłoszenia dotyczyły.
- AppleCare Partners Repairs and Service – lista akcji serwisowych przeprowadzonych w partnerskich, autoryzowanych serwisach Apple.
Te informacje mogą się przydać, w kontaktach z infolinią oraz aby uporządkować dane o urządzeniach, które są lub były kiedyś w naszym posiadaniu. Ważne mogą być również, gdy będziemy ubiegać się o przedłużenie gwarancji o 12 miesięcy po wymianie serwisowej urządzenia. Taka nowa, pełna gwarancja przysługuje nam, gdy kupiliśmy urządzenie w Polsce. Koniecznie zapoznajcie się z art. „Nowa gwarancja po wymianie serwisowej”.
Najstarszym urządzeniem, które znalazło się w wykazie, jest MacBook z 2007 roku oraz iPhone 3G z 2009. Oba z wymiany serwisowej i oba nadal działają.
Uwaga: jeżeli posługujecie się tak, jak ja dwoma kontami Apple ID (w moim przypadku „deweloperskie” i „cywilne”), to warto pobrać informacje dla obu (wszystkich). U mnie dane z kont się uzupełniały.
Jak widać RODO, ma też pozytywne aspekty.
0 komentarzy