^

Problem z „usypianiem” pod macOS 10.13.4

Tomasz Wołkowski

12 kwietnia 2018

Każdy z nas na pewno korzysta i docenia funkcję „uśpij” w macOS. Ja korzystam z niej codziennie 🙂 Niestety po ostatniej aktualizacji do macOS 10.13.4 funkcja ta u niektórych przestała działać tak jak powinna.
Z początku winą za taki stan rzeczy chciano obarczyć szyfrowanie FileVault. Niestety okazało się, że nawet Maki bez włączonego szyfrowania mają ten problem.

Jak wygląda problem z „usypianiem” pod macOS 10.13.4?

Problem objawia się na dwa sposoby.
Pierwszy: po naciśnięciu np. spacji w Mac’u  w ogóle się nie wybudza. Ekran pozostaje czarny.
Drugi: po naciśnięciu spacji pojawiają się pola do logowania. Niestety po podaniu wymaganych danych Mac się zawiesza.
Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku, jedynym rozwiązaniem jest niestety twardy reset Mac’a. Rozwiązanie takie jest bardzo dobrze znane ze świata Windows, ale jest zupełną nowością w świecie Apple.
Po raz kolejny musimy czekać na wprowadzenie poprawki do systemu macOS 10.13.4, która naprawi ten problem. Mam nadzieję, że ten rok będzie przełomowym, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i stabilność systemu, a macOS znów będzie systemem, który będzie dumą firmy z Cupertino.
Źródło

Tomasz Wołkowski

Nazywam się Tomasz Wołkowski i od 2006 r. korzystam z rozwiązań firmy Apple, kiedy to kupiłem MacBooka White 13" , był to pierwszy komputer od Apple z procesorem Intela. Od tamtego czasu korzystam tylko z rozwiązań Apple. Teraz prowadzę swoją firmę, ale w dalszym ciągu znajduję czas na to, żeby śledzić wydarzenia, dotyczące firmy z Cupertino.
Komentarze (2)
L

2 komentarze

  1. M@Rcin

    Nie liczyłbym na szybką poprawkę. Ja się bujam z restartami i błędami przy usypianiu od kiedy weszła high sierra. Zgłoszone do apple dawno temu i nie jestem jedyny. Ewidentnie nie radzą sobie z tym problemem…

    Odpowiedz
  2. asli

    NIe spotkałem się potrzebą resetu na windowsie od czasu win 7.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.