^

Po ostatniej aktualizacji macOS 10.13.4 nie działają pewne aplikacje.

Tomasz Wołkowski

4 kwietnia 2018

Od paru dni możemy instalować uaktualnienie do macOS 10.13.4. Niektórzy użytkownicy powinni się jednak wstrzymać z instalacją. Wraz z nową wersją systemu macOS przestaje działać cała kategoria aplikacji.

O jakich aplikacjach mowa?

Najwyraźniej wszystkie aplikacje, które umożliwiają obsługę drugiego wyświetlacza poprzez USB lub Wifi. Aplikacje takie przestały spełniać swoje zadanie właśnie po aktualizacji systemu do wersji 10.13.4. Dotyczy to z jednej strony programów, które umożliwiają zastosowanie iPhone’a lub iPada jako drugiego wyświetlacza, czyli np. Duet Display, iDisplay i Air Display. Z drugiej strony dotyczy to sterownika Display Link, który umożliwia przyłączenie zewnętrznych wyświetlaczy i innych urządzeń.

Wsparcie zewnętrznych kart graficznych wytłumaczeniem błędu?

Fakt, że akurat te aplikacje i sterowniki nie działają, mógłby mieć związek z nową funkcją macOS 10.13.4 – wsparciem zewnętrznych kart graficznych. Użytkownicy mogą podpiąć przez Thunderbolt 3 zewnętrzną kartę graficzną, aby wyraźnie podwyższyć wydajność karty graficznej swojego komputera.
Czy naprawdę błąd jest spowodowany wsparciem kart graficznych? Na razie nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że błąd został już zgłoszony i Apple pracuje nad jego usunięciem.

Tomasz Wołkowski

Nazywam się Tomasz Wołkowski i od 2006 r. korzystam z rozwiązań firmy Apple, kiedy to kupiłem MacBooka White 13" , był to pierwszy komputer od Apple z procesorem Intela. Od tamtego czasu korzystam tylko z rozwiązań Apple. Teraz prowadzę swoją firmę, ale w dalszym ciągu znajduję czas na to, żeby śledzić wydarzenia, dotyczące firmy z Cupertino.
Komentarze (3)
L

3 komentarze

  1. Mariusz

    Ooops! Czy działa Chromecast ? Czy jego ten problem nie dotyczy ? Strach ostatnio cokolwiek aktualizować 🙁

    Odpowiedz
  2. M@rcin

    Chciałem tylko napisać, że ostatnia aktualizacja nie pomogła i mój imac late 2012 21,5 cala od czasu zainstalowania High Sierry ciągle sam się restartuje. Sprawa była zgłaszana do Apple i ciągle czekam na poprawkę. Jak tak dalej pójdzie to będę chciał jeśli to możliwe cofnąć się do ostatniej stabilnej i niezawodnej na moim macu wersji OS: El Capitain…

    Odpowiedz
  3. Tomasz Wołkowski

    Proszę Was, róbcie zawsze obraz systemu przez TimeMachine. Ostatnio rzeczywiście sam mam wrażenie, że gdy instaluję jakąś aktualizację to później patrzę tylko co …. nie działa poprawnie. Na szczęście zawsze mam aktualny obraz z poprzedniej wersji systemu. Mam nadzieję, że ten słaby czas Apple się skończy. niedługo.
    M@rcin myślę, że powrót do El Capitan’a jest możliwy z bootowalnego pendrive’a, ponieważ z tego co pamiętam w Apple Store nie ma już El Capitan’a. Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *