Szumnie zapowiadany głośnik od Apple jest już dostępny od niespełna dwóch tygodni w wybranych krajach. Czy na tak nasyconym i rozwiniętym rynku ma szanse powalczyć o duży „kawałek tortu”? Czy jego debiut jest już jednak znacznie spóźniony? Sprawdźmy, czy HomePod ma szanse na sukces rynkowy?
Jak każdy produkt firmy Apple, także HomePod doświadczył już towarzyszących premierom problemów wieku dziecięcego. Są to odbarwienia w kształcie pierścieni pojawiające się na olejowanych drewnianych powierzchniach czy falstart z AirPlay 2. Dosyć wczesna ankieta przeprowadzona przez Loup Ventures ma na celu pokazanie jak HomePod przyjął się na rynku inteligentnych głośników.
Badanie, które obejmowało 520 amerykańskich konsumentów, wykazało, że 31% z nich posiadało już inteligentny głośnik. Przodującym urządzeniem był Amazon Echo z 55% rynku, następnie Google Home na poziomie 23% i Cortana Microsoftu z 15%. HomePod przyjął się w tej gupie na poziomie 3% , a produkty „innych producentów” to 4%. Jak na pierwsze tygodnie sprzedaży wygląda to całkiem nieźle.
Ankieta oceniała także stopień zadowolenia z posiadanych głośników. Tu aż 89% respondentów posiadających inteligentne głośniki odpowiedziało, że są zadowoleni (59%) lub bardzo zadowoleni (30%) ze swojego urządzenia. Loup Ventures twierdzi, że poziom zadowolenia nie powinien dziwić, ponieważ użytkownicy nie oczekują wiele od swojego inteligentnego głośnika.
Odtwarzanie muzyki jest obecnie najpopularniejszą cechą inteligentnych głośników wykorzystywaną przez użytkowników. Aż 40% respondentów twierdzi, że używa urządzenia tylko do muzyki. Pogoda znalazła się na drugim miejscu na poziomie 30%, a tuż za nimi „ogólne pytania”. Wykorzystanie głośników do uzyskiwania informacji na temat sportu, bieżących wiadomości, komunikacji i inteligentnego sterowania domem wynosi około 10 procent.
Apple Music przyczyni się do sukcesu?
Czy zatem są szanse, że HomePod zawojuje świat i pokona głośniki Amazona i Google’a? Z pewnością potrzeba na to czasu i stałego rozwoju produktu. Jednak biorąc pod uwagę stale rozrastającą się bazę abonentów usługi Apple Music i fakt, że użytkownicy oczekują przede wszystkim sprzętu zapewniającego im doznania muzyczne, możemy się spodziewać dużego sukcesu tego produktu. Pamiętajmy też, że HomePod nie jest jeszcze dostępny na całym świecie (o Polsce i rodzimej Siri nie wspominając) i użytkownicy szybko przekonają się do nowego głośnika i jak zwykle zapragną go mieć w swoich domach. Tak to z tym Apple’em już jest 🙂
Źródło I Wykresy | Zdjęcie
Jeżeli
1. nie zależy nam na mądrych odpowiedziach asystenta(najgłupszy asystent),
2. nie będziemy grać muzyki z innych źródeł niż jedyne słuszne(BT złeeee, TV złeee),
3. nie planujemy podpinać kablem innych źródeł(optyka i inne kable złeee),
4. mieszkamy sami w domu(każdego interpretuje jako właściciela),
5. nie chcemy innych muzycznych usług niż jedyna słuszna(Spotify, Pandora…. złeee)
6. nie mamy drewnianych mebli i podłóg
7. mieszkamy w „wybranym kraju” gdzie możemy go kupić
8. umiemy mówić w „wybranym języku” który obsługuje
to jest to SUPER GŁOŚNIK i odniesie sukces!
Głośnik wydaje się fajny.
Wygląd rewelacja.
Głównie dla ludzi posiadających cały ekosystem apple.
Szkoda, że brak języka polskiego.