^
sprzedaż Apple rośnie

Branża leci w dół — Apple rośnie

Redakcja

2 lutego 2018

Nie sposób dziś uciec od informacji związanych z rekordowymi wynikami Apple za ostatni kwartał. Przychód jest ogromny, ale sprzedaż mniejsza. Komentarze na ten temat nie milkną, jednak wszystko wskazuje na to, że to branża idzie w dół a Apple rośnie.
Głos w tej sprawie zabrała firma badawcza Strategy Analytics, która niezwłocznie przedstawiła najnowsze dane na temat branży smartfonów. Według zgromadzonych przez analityków danych, globalna sprzedaż smarfonów odnotowała w tym roku największy roczny spadek.
W czwartym „świątecznym” kwartale 2017 r. (czyli dla Apple pierwszym 2018) sprzedaż dla branży spadła o 9 procent. Z 438,7 milionów sprzedanych smartfonów w poprzednim kwartale do 400,2 miliona w obecnie rozliczanym. To był największy roczny spadek w historii smartfonów według Strategy Analytics. Sytuacja ta wiąże się prawdopodobnie z załamaniem na ogromnym rynku chińskim. Popyt spadł tam o 16 procent rocznie, ze względu na spowolnienie stopy zastępowalności nowych urządzeń i brak innowacyjnych rozwiązań tzw. modeli „wow”.
Jeśli chodzi o Apple, nie możemy narzekać na brak innowacyjności. O ile iPhone’a 8 to delikatnie rzecz biorąc „odcinanie kuponów”, to iPhone X z pewnością można nazwać modelem „wow”. Strategy Analytics twierdzi, że w kwartale świątecznym iPhone stanowił 19-procentowy udział w całym rynku smartfonów, prześcigając na tym polu Samsunga i Huawei. Apple w ostatnim kwartale sprzedało 77,3 milionów iPhone’ów (jednak nieco mniej niż 78,3 w poprzednim kwartale).
Pomimo dużego popytu na iPhone X i osiągnięcia średniej ceny sprzedaży iPhone’a zbliżonej do niesamowitej wartości 800 USD, globalne ilości sprzedaży iPhone’a spadły w ujęciu rocznym. Analitycy sugerują, że aby Apple powróciło do wzrostu, musi skoncentrować się na dolnym segmencie rynku i wyprodukować tańsze modele.
Ostatni kwartał był krótszy o tydzień niż w poprzednim roku i fakt ten również mógł wpłynąć nie tylko na Apple, ale i całą branżę.  Nie tłumaczy to jednak aż 9-procentowego spadku. Niemniej jednak, prognozy na przyszłość dla naszej ulubionej firmy są bardzo optymistyczne, ponieważ wszystko wskazuje że zobaczymy tej jesieni tańszy model z ekranem LCD i znów będą nowe rekordy.
Źródło

Redakcja

Tworzymy dla Ciebie serwis Mój Mac. Strona z informacjami o Apple i technologii. Opinie, recenzje i testy. Wszystko, co chcesz wiedzieć o świecie nadgryzionych jabłek.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.