^
homepod-apple

Czy HomePod okaże się sukcesem sprzedażowym?

Przemysław Marczyński

26 stycznia 2018

Ile Apple sprzeda urządzeń HomePod? To pytanie pojawia się praktycznie na każdym kroku i nie daje spokojnie spać również w Cupertino. Na rynku doskonale zadomowili się już Amazon z Echo oraz Google Home. Firma Strategy Analytics analizuje wszystkie te dane i przedstawia swoje stanowisko w tej sprawie.

3.8 miliona urządzeń

Według Strategy Analytics Apple ma sprzedać 3.8 miliona urządzeń w 2018 roku. Tym samym HomePod ma pozyskać mniej niż 10% rynku inteligentnych asystentów głosowych zamkniętych w wolno stojących głośnikach.

Można było liczyć na więcej

Jeśli analizy się potwierdzą to wynik jaki przedstawiła firma Strategy Analytics wcale nie nastraja pozytywnie. Ilość 3.8 miliona urządzeń w cały rok nie powinna wzbudzać zachwytu, gdy spojrzymy na liczby jakie przedstawił Business Insider. Amazon Echo w 2016 sprzedał się w liczbie 5.2 miliona urządzeń.

Przypominam sobie wyniki sprzedaży jakie w ostatniej chwili przed zejściem ze sceny generowały iPody. W czwartym kwartale 2014 w wynikach finansowych odnotowujemy liczbę 2.6 miliona urządzeń. Był to ostatni raz, gdy Apple przedstawiło osobne rozliczenie ze sprzedaży tego odtwarzacza muzycznego.

Apple w trudnej sytuacji

Apple musi się zmierzyć z dwoma największymi przeciwnościami jakie napotyka podczas wprowadzania nowego produktu. Po pierwsze na rynku Amazon Echo oraz Google Home coraz mocniej utwierdzają pozycję. Szczególnie Amazon wie doskonale jak sprzedawać swój produkt. Duże obniżki w okresie świątecznym kuszą klientów.
Drugi czynnik to cena. Urządzenie Amazon Echo drugiej generacji kosztuje 99 dolarów. Za HomePod’a przyjdzie nam zapłacić 349 dolarów. Google Home również jest znacznie tańszym rozwiązaniem.
apple-homepod

Walka o Siri

Apple chce wygrać ten wyścig. Nie chodzi tu o zyski z samego głośnika, ale w mojej ocenie głównym powodem wytoczenia dział przeciwko Amazon i Google jest rozbudowa asystenta głosowego. Inteligentni cyfrowi pomocnicy uczą się w chwili, gdy z nimi rozmawiamy. Nie ma lepszego narzędzia do edukacji Siri niż to, gdy sprzęt który ją obsługuje jest obecny w domu i codziennie wykorzystywany. Każdy nasz wybór czy to muzyki, czy informacji ze świata jest zbierany i analizowany. Każde nasze zapytanie pomoże Apple lepiej nas sprofilować jako klienta. Wie o tym Amazon którego przychody ze sklepu rosną zaskakująco szybko od chwili gdy użytkownicy Alexy zaczęli korzystać ze swoich urządzeń. Ocenia się, że wydali oni około 10% więcej pieniędzy po zakupie urządzenia Echo.
O cenach i dostępności HomePod’a przeczytacie tutaj.
Oficjalna witryna głośnika HomePod – https://www.apple.com/homepod/

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (0)
L

0 komentarzy