Chuck Jones z Forbesa przeprowadził interesującą analizę. Dowiodła ona w przybliżony, ale pewny sposób, że Apple sprzedaje milion nowych modeli iPhone’ów dziennie.
Localytics
Apple jak zwykle nie chwali się konkretnymi informacjami, trzymając je w tajemnicy, zazwyczaj do kwartalnej konferencji finansowej. Jednak dzięki statystyce i dostępnym danym, można w przybliżony, ale dość precyzyjny sposób określić udział procentowy danych modeli w grupie. Na podstawie tych informacji da się określić konkretne liczby z małym błędem statystycznym. Dokładnie tak samo, jak wynik wyborów można przewidzieć, badając tylko preferencje osób wychodzących z niektórych lokali wyborczych.
Localytics jest usługą służącą do analizy zachowań użytkowników aplikacji. Deweloperzy mogą zastosować w swoich programach API od Localytics i dzięki temu dowiedzą się bardzo ciekawych rzeczy, od czasu, jaki użytkownicy spędzają z ich programami, po właśnie modele urządzeń, jakich używają.
Więcej o Localytics
Znając liczbę urządzeń, na których Localytics jest zainstalowane (całkiem sporą, bo ponad 70 milionów na całym świecie), oraz ilość wszystkich będących w użyciu łatwo wyliczyć dość precyzyjnie konkretne ilości używanych modeli i zmiany w udziale.
Chuck Jones i jego metoda
Chuck z Forbesa przeanalizował trzy okresy: przed Świętem dziękczynienia, po oraz najnowsze dane.
Przed Świętem dziękczynienia udział nowych iPhone’ów wzrósł od 0 (to przecież premierowe modele) do:
- iPhone 8: 1,74% przekłada się to na 13,7 milionów sprzedanych.
- iPhone 8 Plus: 2,36% przekłada się to na 18,6 milionów sprzedanych.
- iPhone X: 1,42% przekłada się to na 11,2 milionów sprzedanych.
Jak już raz pisaliśmy, iPhone 8 Plus jest pierwszym modelem „plus size”, który wygrywa z podstawowym.
Po Święcie dziękczynienia:
- iPhone 8: 2,22% przekłada się na 17,5 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 3,8 miliona.
- iPhone 8 Plus: 2,94% przekłada się na 23,2 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 4,6 miliona.
- iPhone X: 2.63% przekłada się na 20,7 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 9,5 miliona.
Z „ósemek” nadal iPhone 8 Plus wygrywa, ale na czele stawki jest X.
Dane najnowsze:
- iPhone 8: 3,0% przekłada się na 23,6 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 1,6 miliona.
- iPhone 8 Plus: 3,69% przekłada się na 29,1 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 1,7 miliona.
- iPhone X: 4,03% przekłada się na 35,9 miliona sprzedanych, czyli dodatkowe 4,2 miliona.
Dalsza analiza pozwoliła Chuckowi Jonesowi na obliczenie ilości dziennie sprzedawanych nowych modeli:
- iPhone 8 pomiędzy między 380 000, a 220 000 dziennie.
- iPhone 8 Plus pomiędzy między 350 000, a 240 000 dziennie
- iPhone X pomiędzy między 920 000 to 600 000 dziennie.
Łącznie średnio 1 060 000 dziennie. Tylko nowych modeli. Ta liczba nie uwzględnia wciąż sprzedanych „siódemek” i „szóstek” oraz „SE”.
Jak widać zgodnie z naszymi przewidywaniami z okresu premiery urządzeń, iPhone X jest najchętniej kupowany. Drugie miejsce zajmuje iPhone 8 Plus, a 8, choć depcze mu po piętach, jest trzeci.
Więcej o metodyce analizy oraz wnioskach, jakie z niej płyną co do wyniku finansowego Apple, możecie sprawdzić u źródła: Apple Still Selling Over 1 Million iPhone 8’s And X’s Per Day.
Dane najnowsze: iPhone 8 23,6 mln, iPhone 8 Plus 29,1 mln, iPhone X 35,9 mln, sumując, tylko modele tegoroczne dają 83,6 mln sztuk! Kwartał świąteczny 2016 roku sprzedaż wszystkich modeli to 78,3 mln natomiast tutaj tylko ”nowe” 83,6mln ??? Coś nie chce mi się w te dane wierzyć!, dlaczego?, ponieważ np w Niemczech bardzo dobrze sprzedają się 7/7 Plus jak również 6 która jest sprzedawana za 379€ ( nawet dzisiaj widziałem osobę która kupowała iPhone 6 ), gdyby sprawdziły się te 83,6 + pozostałe modele to byłaby sensacja nie 10, a 100 lecia. Apple dwa razy zmniejszało zamówienia na części potrzebne do produkcji, a tutaj kosmiczne 35,9 mln? Wydaje mi się, że ta wiadomość jest nieprawdziwa, a jej zadanie jest wzrost zainteresowania produktami Apple.