Czy nam się to podoba, czy nie, model zarabiania za pomocą subskrypcji wydaje się niestety rozpowszechniać. W związku z tym pojawiają się nowe opcje kształtowania cen, dostępne dla wydawców aplikacji i związanych z nimi usług.
Apple skrzętnie przypomina, że po roku subskrypcji, deweloper dostaje 85% wpływów (minus podatki), a nie 70%. To jednak nie jest nowością. Nowością jest większa elastyczność cen mająca zachęcić do subskrypcji.
Pay as you go — przez początkowy okres pobierana jest niższa miesięczna opłata, która wzrasta do normalnej po pewnym czasie. Dobrze to znamy z ofert telekomów i platform telewizyjnych. Np. przez 3 miesiące płacimy po 3,99 zł, a w kolejnych już 9,99 zł.
Pay up front — możliwość zapłaty z góry za określony czas. Np. 9,99 zł za 6 miesięcy, gdy normalna roczna cena to 49,99 zł.
Free trial (darmowy okres próbny) – teraz deweloper będzie mógł decydować, jak długi okres próbny będzie oferował. Subskrypcja rozpoczyna się natychmiast, ale opłata będzie pobrana dopiero po zakończeniu darmowej próby. Oczywiście w każdej chwili można zrezygnować z przedłużania, czyli pobrania opłaty.
Kwoty pobierane od użytkownika będą zmieniać się automatycznie wg wybranej oferty.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.