Kategorie Archiwum

iPhone bojące się chłodów i ich nagłe wyłączenia… nieudany spisek Apple?

Znacie hasło „Sony timer”? Przypomnę, chodzi o planowe preparowanie produktów, aby psuły się niedługo po zakończeniu gwarancji [Wikipedia].
Być może słyszeliście już o moich przygodach z iPhone’ami wyłączającymi się na chłodzie. Na szczęście, jak na razie wszystkie awarie iPhone’ów przytrafiały mi się podczas gwarancji. Jednak po rozmowie z zaprzyjaźnionym serwisem DrApple okazało się, że jestem farciarzem.

iPhone bojące się chłodów i ich nagłe wyłączenia. Rozmowa z serwisem DrApple.

Jaromir Kopp: Jak często trafiają się Wam przypadki iPhone’ów wyłączających się na chłodzie i inne im podobne?
DrApple: Jest to bardzo popularny problem wśród użytkowników iPhone, zarówno tych starszych, jak i najnowszych modeli, które są jeszcze na gwarancji. Problem dotknął nawet naszą załogę, która wie jak dbać o baterie.
JK: Co jest przyczyną takiego zachowania iPhone’ów? Z moich informacji wynika, że nie jest to bateria.
DA: Może być to zła kondycja baterii, której z czasem zmniejsza się pojemność, aczkolwiek mogą być to początki problemów z U2 IC — układ na płycie głównej, odpowiedzialny za dystrybucję energii w telefonie oraz komunikacje z komputerem za pośrednictwem kabla. Podczas zimy nasila się zachorowalność na U2, chociażby przez wilgoć, której elektronika nie lubi. Układ U2 jest bardzo wrażliwy na wszelkiej mości przepięcia i zawyżone napięcia. Najczęściej uszkadza się przez: nieatestowane ładowarki i kable, ładowarki samochodowe raz dwuamperowe ładowarki, które dedykowane są do iPadów.
JK: W jakim czasie po zakupie najczęściej zdarza się taka przypadłość?
DA: Heh to najciekawsze pytanie. Zdecydowania większość przypadków występuje zaraz po zakończeniu okresu gwarancji, chyba że telefon to tzw. Refurb, wtedy problem może pojawić się chwile po zakupie.
JK: Które modele najczęściej nie lubią chłodów, czy znienacka się wyłączają?
DA: Co roku się to zmienia, jeszcze około 2 lata, temu, co chwile zgłaszał się ktoś z 4S i 5, teraz najczęściej operujemy 5S, ale pojawiają się już „szóstki”, a i iPhone 6S też zaczynają miewać problemy, zresztą sam doświadczyłeś tego na własnej skórze.
JK: Czy Wasz serwis potrafi skutecznie poradzić sobie z tym problemem? Czy to skomplikowany „zabieg”?
DA: Zawsze zaczynamy od diagnozy, ponieważ czasami okazuje się, że to nie U2 a bateria lub gniazdo ładowania. Mamy bardzo duża skuteczność naprawy tego układu. Na pewno nie każdy serwis poradzi sobie z tym zadaniem, bo jest to malutki układ BGA, który trzeba delikatnie, z wyczuciem wylutować i postawić nowy element. Niestety w starszych modelach nie jest to opłacalne, a w iPhone 5 bardzo ryzykowne, gdyż układ umieszczony jest zaraz obok procesora w związku z czym, mogą występować komplikacje.
JK: Jaki jest zazwyczaj koszt takiej naprawy?
DA: W modelu 5S wymiana układu U2 to koszt 250 zł.
JK: Czy znacie jakieś ciekawe przypadki związane z tym problemem?
DA: Pamiętam klientkę, która jechała do nas po szkło hartowane dla siebie i córki. Panie jechały samochodem, ładując swoje iPhone’y 5C oraz 5S ładowarką samochodową z dwoma gniazdami. Nagle ładowarka zaczęła dymić, a diody kontrolne zgasły. Panie od razu wypięły swoje telefony, niestety było już za późno. Obydwa urządzenia zaczęły rozładowywać się w zawrotnym tempie, a my zdiagnozowaliśmy uszkodzenie U2. Na szczęście udało nam się uleczyć obydwa urządzenia.
JK: Dziękuję za rozmowę!
Oczywiście nie sądzę, aby było to celowe działanie Apple, jednak powszechne występowanie problemu i czasem dość oporne działanie niektórych autoryzowanych serwisów prowokuje różne „teorie spiskowe”, co „faktoidowym” tytułem chciałem podkreślić. Na szczęście jeszcze nie spotkałem żadnych informacji, aby ten feler dotykał iPhonów 7… ale do końca gwarancji pierwszych sprzedanych egzemplarzy, pozostało jeszcze kilka miesięcy.
Tym wpisem o prowokacyjnym tytule rozpoczynamy mini cykl „Opowieści z serwisu”.
Kontakt do serwisu DrApplehttp://www.drapple.pl/index.php/kontakt

Zdjęcie tytułowe pochodzi z serwisu iFixit.com

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.