Chciałbym się z Wami podzielić problemem, który ostatnio miałem ze swoim iPhone’em. Nie wiem, czy dotyczy to również innych modeli, ale tutaj omawiam przypadek iPhone’a 13 Pro.
Problem z ładowaniem indukcyjnym
Od momentu zakupu powyższego iPhone’a ładowałem go bezprzewodowo ładowarką zakupioną w Apple Store — MagSafe. Bardzo ceniłem sobie tę możliwość. Niestety, pewnego dnia stwierdziłem, że iPhone nie rozpoznaje ładowarki, a co za tym idzie, nie ładuje baterii.
Pobieżny przegląd internetu wskazał jedną z możliwych przyczyn w oprogramowaniu. Niektórzy zgłaszali dokładnie takie same przypadki. Co ciekawe wszystkie dotyczyły modelu 13.
Rozwiązanie
Na szczęście przypomniałem sobie o wsparciu Apple. Po przeprowadzeniu diagnostyki stwierdzono, że wszystko jest w porządku i polecono mi „twardy reset”. Po przeprowadzeniu tej operacji wszystko wróciło do normy.
Czy każdy wie, jak przeprowadzić „twardy reset” w iPhone’ach bez przycisku Home? Ja nie wiedziałem. Jeśli ktoś również nie wie, oto instrukcja:
1. Krótko naciskamy przycisk zwiększania głośności.
2. Krótko naciskamy przycisk zmniejszania głośności.
3. Włączamy przycisk wyłączenia do momentu, gdy iPhone ponownie zacznie się logować.
Mam ten sam problem. Używam MagSafe z zasilaczem Baseus i nie wiem czy to wina iPhona czy zasilacza Baseus. Czasem losowo odkładam iPhona i widzę, że się nie ładuje i dopiero odpięcie i podpięcie ładowarki z gniazdka powoduje że rozpoczyna ładowanie. Zrobiłem teraz twardy reset iPhona i zobaczymy co to zmieni.