^
Blender logo

Blender z poważnym wsparciem Apple, nie tylko finansowym!

Jaromir Kopp

14 października 2021

Bardzo popularny i ceniony system do modelowania, renderingu i animacji 3D Blender, który dostępny jest za darmo i dodatkowo jako open source, zyskał wsparcie Apple. To bardzo ważna wiadomość, dla wszystkich, którzy używają tego oprogramowania lub mają do czynienia z grafiką 3D i jeszcze się mierzą z wyborem narzędzi. 

Apple patronem Blender

Apple zaoferował nie tylko spore wsparcie finansowe na poziomie 120 000 € lub więcej, ale również wsparcie inżynierów i projektantów, którzy wspomogą społeczność deweloperów Blender i pozwolą wydusić ze sprzętu Apple wszystko, co się da pod tym oprogramowaniem.

Fundacja Blender, organizacja stojąca za popularnym narzędziem open source do tworzenia 3D „Blender”, ogłosiła dzisiaj, że Apple dołączyło do Blender Development Fund jako Patron Member, aby wspierać dalszy rozwój Blendera.

Wraz z wkładem do Funduszu Rozwoju, Apple dostarczy wiedzę inżynierską i dodatkowe zasoby do Blender HQ i społeczności deweloperskiej, aby wesprzeć artystów i deweloperów Blendera. 

Tak brzmi oficjalny komunikat. Logo Apple jeszcze nie pojawiło się na stornie wśród patronów korporacyjnych, a jeżeli się tam pojawi, to będzie widniało obok m.in. Facebooka, AMD, Nvidii, Unity, AWS oraz… Epic Games. Można więc zażartować, że Apple z Epic nie spotyka się już tylko w sądzie.

Link do oficjalnego komunikatu Blender Development Fund.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (4)
L

4 komentarze

  1. Lucek

    Ostatnie zdanie najlepsze 🙂 Ja się cieszę z tego powodu ponieważ uczę się blendera i lepsze wsparcie jego będzie korzystne dla wszystkich.

    Odpowiedz
  2. mm

    Skąd info o kwocie wsparcia?

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      „Lub więcej”. Masz przecież info o cenach patronatu na stronie Blendera.

      Odpowiedz
  3. mm

    Ok, jakoś mi umknęło. To byłby wstyd gdyby dali mniej niż te palanty z Epic-a albo Nvidii.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.