Bardzo popularny i ceniony system do modelowania, renderingu i animacji 3D Blender, który dostępny jest za darmo i dodatkowo jako open source, zyskał wsparcie Apple. To bardzo ważna wiadomość, dla wszystkich, którzy używają tego oprogramowania lub mają do czynienia z grafiką 3D i jeszcze się mierzą z wyborem narzędzi.
Apple patronem Blender
Apple zaoferował nie tylko spore wsparcie finansowe na poziomie 120 000 € lub więcej, ale również wsparcie inżynierów i projektantów, którzy wspomogą społeczność deweloperów Blender i pozwolą wydusić ze sprzętu Apple wszystko, co się da pod tym oprogramowaniem.
Fundacja Blender, organizacja stojąca za popularnym narzędziem open source do tworzenia 3D „Blender”, ogłosiła dzisiaj, że Apple dołączyło do Blender Development Fund jako Patron Member, aby wspierać dalszy rozwój Blendera.
Wraz z wkładem do Funduszu Rozwoju, Apple dostarczy wiedzę inżynierską i dodatkowe zasoby do Blender HQ i społeczności deweloperskiej, aby wesprzeć artystów i deweloperów Blendera.
Tak brzmi oficjalny komunikat. Logo Apple jeszcze nie pojawiło się na stornie wśród patronów korporacyjnych, a jeżeli się tam pojawi, to będzie widniało obok m.in. Facebooka, AMD, Nvidii, Unity, AWS oraz… Epic Games. Można więc zażartować, że Apple z Epic nie spotyka się już tylko w sądzie.
Link do oficjalnego komunikatu Blender Development Fund.
Ostatnie zdanie najlepsze 🙂 Ja się cieszę z tego powodu ponieważ uczę się blendera i lepsze wsparcie jego będzie korzystne dla wszystkich.
Skąd info o kwocie wsparcia?
„Lub więcej”. Masz przecież info o cenach patronatu na stronie Blendera.
Ok, jakoś mi umknęło. To byłby wstyd gdyby dali mniej niż te palanty z Epic-a albo Nvidii.