Apple znów ułatwia życie deweloperom. Tym razem dostarczył im narzędzia do automatycznego tworzenia materiałów marketingowych promujących aplikację. Pod tą szumną nazwą ukryto generator z 3 tłami, bez wyboru treści i z ikoną aplikacji pobieraną z App Store, za to w kilku językach. A! Zapomniałbym, o skracaniu linka do App store, które jest oferowane w pakiecie. Sprawdźmy, jak to działa.
„Teraz możesz łatwo tworzyć niestandardowe materiały marketingowe”
Teraz możesz łatwo tworzyć niestandardowe materiały marketingowe — takie jak banery i obrazy — aby promować swoje aplikacje w mediach społecznościowych i nie tylko. Po prostu wybierz swoją aplikację, szablon, dostosuj projekt i dodaj predefiniowane wiadomości w wielu językach. Twoje materiały będą dostępne natychmiast we wszystkich odpowiednich rozmiarach, dzięki czemu dzielenie się nimi będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Możesz też nadal korzystać z tych narzędzi marketingowych App Store, tworząc krótkie linki lub kody do osadzenia, które prowadzą do strony produktu App Store i wyświetlają ikonę Twojej aplikacji, kod QR lub plakietkę App Store.
Nowe narzędzia marketingowe od Apple w praktyce
Postanowiłem je przetestować na jednej z moich aplikacji w App Store (pakiet na iOS, iPadOS, tvOS). Przy okazji czasowo przeceniłem ją z 8 na 4 zł (do 1 października).
- Najpierw wchodzimy na stworzoną przez Apple Stronę Promote like a pro
- W wyszukiwarce odnajdujemy aplikację, którą chcemy „wypromować”.
- Wybieramy jeden z czterech „powodów” promocji. Może to być nowa aplikacja, aktualizacja, oferta abonamentu lub nowa oferta. Różnią się napisem i „płatkami ikon” w tle.
- Wybieramy jeden z języków. Oczywiście polskiego brak.
- Zaznaczamy rozdzielczości.
- Generujemy link skrócony lub kopiujemy pełny https://apple.co/3lAFnKw.
- Klikamy „Download…” i już.
Proste prawda? Nawet deweloper od apek w html sobie poradzi.
Sami oceńcie efekty.
0 komentarzy