BMW jest pierwszą firmą, która zaadoptowała Apple CarKey w swoich samochodach. Dzięki tej technologii kluczyki do samochodu możecie mieć w iPhone i Apple Watch, a nawet je „pożyczać” za pomocą iMessages.
U1: większy zasięg, ale i bezpieczeństwo
Obecnie Apple CarKey i Digital Key BMW działają na zasadzie NFC. Jest to ta sama technologia, co stosowana m.in. w płatnościach bezstykowych. Jak wiecie, wymaga ona zbliżenia iPhone lub Apple Watch na bardzo małą odległość. To powodowało pewien dyskomfort, bo iPhone’a lub zegarek musieliśmy przykładać w odpowiednie miejsca w samochodzie.
Technologia Bluetooth stosowana w innych systemach lub inne sposoby radiowej komunikacji, działają na odległość, jednak jej określenie nie jest tak precyzyjne. Zdarzało się znajomemu otworzyć i uruchomić pojazd, choć kluczyki były w domu, a nie w kieszeni. Problem pojawiał się po przejechaniu kilkuset metrów. Dodatkowo powodowało to pewną lukę w bezpieczeństwie.
UWB i U1 potrafią ocenić odległość z ogromną precyzją. Dzięki temu drzwi auta otworzą się tylko w odpowiedniej odległości i przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa Apple.
Oto oficjalny komunikat BMW
Jako jeden z pionierów stosowania smartfonu jako cyfrowego klucza samochodowego od 2018 roku, BMW kontynuuje rozwój i popularyzację funkcji BMW Digital Key, która jest dostępna dla użytkowników iPhone’ów już dziś. Zgodnie z tym celem, producent samochodów premium wprowadzi BMW Digital Key Plus, wygodny i bezpieczny sposób odblokowania i uruchomienia samochodu bez konieczności wyjmowania telefonu iPhone z torby lub kieszeni. To najnowsze wcielenie usługi jest oparte na Ultra-Wideband (UWB), technologii znajdującej się w chipie U1 telefonu iPhone. Funkcja BMW Digital Key Plus dla iPhone’a zostanie po raz pierwszy wprowadzona wraz z w pełni elektrycznym BMW iX.
Technologia Ultra-Wideband zapewniająca większą wygodę i bezpieczeństwo. Nowe, dodatkowe funkcje dostępne w BMW Digital Key Plus są oparte na technologii Ultra-Wideband. Jest to technologia radiowego połączenia cyfrowego o krótkim zasięgu i dużej przepustowości, która charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjną lokalizacją przy zachowaniu najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa. Precyzja UWB zapewnia również, że ataki z użyciem przekaźników, w których sygnał radiowy jest zakleszczony lub przechwytywany, nie są możliwe. Apple i BMW ściśle współpracowały z Car Connectivity Consortium (CCC) w celu opracowania specyfikacji klucza cyfrowego 3.0 dla UWB, która stanowi globalny standard dla przemysłu motoryzacyjnego. BMW.
To ostatnie zdanie jest szczególnie ważne. Nie jest to technologia zarezerwowana dla kilku firm, a standard, który niebawem może trafić do większej ilości samochodów różnych producentów.
Zastanawia mnie pominięcie w komunikacie Apple Watch s6. On też jest wyposażony w U1, więc podobnie jak i iPhone też powinien działać z Digital Key Plus.
„Zastanawia mnie pominięcie w komunikacie Apple Watch s6”
Klienci BMW nie noszą Apple Watch bo jest za tani 🙂