Apple obiecało już podczas WWDC, że wprowadzi możliwość dzielenia się zakupionymi w aplikacjach abonamentami w chmurze rodzinnej. Zapowiadany termin „później w tym roku”, właśnie dobiegł. Można już dzielić niektóre subskrypcje z rodziną.
Jak włączyć udostępnianie subskrypcji rodzinie?
Uwaga: dotyczy to abonamentów, którym deweloperzy włączyli możliwość udostępniania rodzinie. Nie każdy się na to zdecydował, na szczęście są oni w mniejszości. Należy mieć włączoną Chmurę rodzinną.
Na iOS i iPadOS wchodzimy w Ustawienia > Apple ID > Subskrypcje i sprawdzamy, czy „Udostępnij nowe subskrypcje” jest włączone.
Na macOS wchodzimy w aplikację TV lub Muzyka. Z menu Konto wybieramy polecenie Pokaż moje konto. Przewijamy na dół do Ustawień i wchodzimy w Zarządzaj przy Subskrypcjach. Sprawdzamy, czy „Udostępnij nowe subskrypcje” jest zaznaczone.
To ustawienia, jak nazwa wskazuje, dotyczy nowych abonamentów zakupionych w aplikacjach. Jednak jeżeli wejdziemy w opcje edycji już wykupionej subskrypcji, to możemy tam włączyć jej dzielenie z rodziną, gdy deweloper na to zezwala.
Jeżeli u członków rodziny nie pojawiają się informacje o nowych dla nich subskrypcjach, mogą oni w odpowiedniej aplikacji wejść w opcje przywrócenia zakupów.
Witam, a ja mam taką przypadłość skoro o subskrypcjach mowa… miałem „darmowe” TV+ w ramach zakupu telefonu, które było przedłużone ostatnio (chyba do lutego 2021), ale postanowiłem skorzystać z Apple One, więc teraz Music mi śmiga (miałem wcześniej opłaconą subskrypcję), Cloud widzi 200 GB (wcześniej płaciłem za 50GB), Arade działa, ale Apple TV nie mogę włączyć wcześnej oglądanych treści – za to pokazuje mi, że mogę zakupić miesięczną subskrypcję za 25zł.
Na stronie Apple jest info: „* Bezpłatny okres próbny Apple One obejmuje tylko te usługi, z których nie korzystasz obecnie w ramach bezpłatnego okresu próbnego lub subskrypcji. Po upływie okresu próbnego subskrypcja pakietu odnawia się automatycznie do czasu rezygnacji. Obowiązują ograniczenia i inne warunki.”
Mogę się tylko domyślać, że jak przejdzie miesięczny okres próbny to Apple TV+ włączy się automatycznie, albo nie będzie działać nada.=l..
Ktoś miał podobną historię? Jakiś pomysł?
Z najprostszych – już się restartowałem, czyli wylogowałem z iCloud i zalogowałem ponownie…
To bardzo dziwne, ale u kolegi było tak samo. „Kupił” i pobrało mu 25 zł, ale zaraz potem dostał info, że będzie mu to policzone na zaś i wszystko zaczęło w One działać. Jak coś zawsze możesz zadzwonić do Apple (a raczej zamówić rozmowę w apce Wsparcie) i z nimi pogadać. Jednak ja zamrożenie 25 zł nie jest Ci straszne to „wal śmiało”.
Też już kupiłem, bo myślałem, że może mi zwrócą… o zamrożeniu nie pomyślałem, ale tak czy siak żadne info nie przyszło… czyli jednak coś jest na rzeczy z tą * i informacją: „* Bezpłatny okres próbny Apple One obejmuje tylko te usługi, z których nie korzystasz obecnie w ramach bezpłatnego okresu próbnego lub subskrypcji. Po upływie okresu próbnego subskrypcja pakietu odnawia się automatycznie do czasu rezygnacji. Obowiązują ograniczenia i inne warunki.”
Może dlatego, że wcześniej TV+ miałem za darmo.