^
Apple obniża prowizję do 15% dla „małych” deweloperów!

Apple obniża prowizję do 15% dla „małych” deweloperów!

Jaromir Kopp

18 listopada 2020

Mamy pierwsze efekty „buntu” deweloperów. Apple zdecydował się na obniżenie prowizji o połowę (do 15%) dla „małych” deweloperów. W przypadku Apple „mały” oznacza dewelopera o przychodach poniżej miliona dolarów rocznie.

Apple wspiera mniejsze firmy

Firma Apple ogłosiła dziś przodujący w branży nowy program dla deweloperów, który ma przyspieszyć innowacje i pomóc małym firmom oraz niezależnym deweloperom w rozwoju ich działalności dzięki nowej generacji przełomowych aplikacji w App Store. Z nowego programu App Store Small Business Program skorzysta zdecydowana większość programistów sprzedających cyfrowe towary i usługi w sklepie, zapewniając im obniżoną prowizję od płatnych aplikacji i zakupów w aplikacji. Deweloperzy mogą zakwalifikować się do programu i otrzymać obniżoną, 15-procentową prowizję, jeśli w poprzednim roku kalendarzowym osiągnęli do 1 miliona dolarów wpływów.

Jak nowe zasady naliczania prowizji będą działać?

Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na początku grudnia, jednak podstawowe kryteria uczestnictwa w programie są łatwe i uproszczone:

Istniejący deweloperzy, którzy w 2020 r. zarobili do 1 miliona dolarów na wszystkie swoje aplikacje, jak również deweloperzy nowi w App Store, mogą zakwalifikować się do programu i zmniejszyć prowizję.

Jeśli uczestniczący w programie deweloper przekroczy próg 1 miliona dolarów, standardowa stawka prowizji będzie obowiązywać przez pozostałą część roku.

Jeśli działalność dewelopera spadnie poniżej progu 1 miliona dolarów w przyszłym roku kalendarzowym, może on ponownie ubiegać się o 15% prowizji rok później.

Standardowa stawka prowizji w App Store, wynosząca 30%, obowiązuje dla aplikacji sprzedających towary i usługi cyfrowe oraz dla przynoszących ponad 1 milion dolarów wpływów, zdefiniowanych jako przychody dewelopera po zamknięciu aplikacji.

Więcej: Apple announces App Store Small Business Program

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (2)
L

2 komentarze

  1. KoMor

    Powiedziałbym, że to jedno ze sprytniejszych świństw, jakie Applowi udało się wymyślić. Jednym ruchem zamykają usta znakomitej większości (liczbowo) deweloperów, jednocześnie marketingowo mogą chwalić się, że wsłuchują się w głos ludu, z trzeciej strony będzie to oznaczać najmniejsze straty finansowe dla nich. Niestety (albo: mam nadzieję) nie spowoduje to zniknięcia powodów, dla których UE chce ich ścigać o nadużywanie monopolu, bo pozostawienie 30-procentowych opłat dla dużych graczy nadal będzie oznaczało, że Apple jest jednocześnie decydentem i konkurentem w konkurencji z innymi graczami na rynku streamingu, muzyki czy innych usług.

    Odpowiedz
    • Ciekawa

      Jak to ma się do rynku streamingu? Spotify nie może na swoich telefonach swoich reguł ustalić?

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *