^
Kody rabatowe na abonamenty w iOS 14

Kody promocyjne dla subskrypcji, nowość w App Store

Jaromir Kopp

3 września 2020

To ważna i długo wyczekiwana zmiana w App Store. Do tej pory deweloperzy mogli udostępniać kody pozwalające na darmowe pobranie płatnej aplikacji np. w celu jej recenzji. Teraz kody rabatowe trafiają do ofert abonamentowych.

Subskrypcje lepiej promowane

Temat abonamentów na aplikacje nadal budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza w przypadku zwykłych programów. Mniej wątpliwości mamy, gdy za aplikacją stoi usługa, która wymaga angażowania środków przez dewelopera niezależnie od rozwoju samej aplikacji.

Teraz deweloper będzie miał dodatkowe narzędzie, aby nas do swoje usługi i aplikacji przekonać. Kody ofertowe.

Kody ofertowe mogą pomóc w pozyskaniu, utrzymaniu i odzyskaniu subskrybentów, a także dać istniejącym subskrybentom możliwość aktualizacji lub przejścia na nową subskrypcję w ramach tej samej grupy subskrypcji. Możesz rozpowszechniać te unikalne, jednorazowe kody, niezależnie od tego, co wybierzesz, używając kanałów online i offline. Na przykład, możesz dostarczyć kody ofertowe za pośrednictwem poczty elektronicznej, rozdawać je na imprezach lub dostarczać wraz z produktem fizycznym.

Konfigurując kody ofert w App Store Connect, określasz uprawnienia klientów. Jeśli uprawnieni są nowi abonenci, decydujesz, czy oprócz oferty wprowadzającej mogą zrealizować kod ofertowy. Kody ofertowe wygasają po upływie maksymalnie sześciu miesięcy od daty ich utworzenia, pamiętaj więc, ile ich wygenerujesz w danym momencie. Klienci mogą zrealizować tylko jeden kod oferty, ale mogą być uprawnieni do realizacji wielu ofert w ramach jednego abonamentu, w zależności od wybranej przez Ciebie konfiguracji. Upewnij się, że weźmiesz pod uwagę konsekwencje utworzenia wielu ofert dla jednego abonamentu.

Możesz pobierać kody i związane z nimi adresy URL w partiach i rozpowszechniać je w wybrany przez siebie sposób. Zastanów się, które kanały mogą być najbardziej skuteczne w dotarciu do zamierzonych klientów. Dostarczając kody ofertowe istniejącym klientom, upewnij się, że oferta dotyczy subskrypcji w ramach tej samej grupy subskrypcji, co ich istniejąca subskrypcja.

Funkcje będą dostępne w iOS 14 i iPadOS 14. Użytkownicy starszych systemów nie będą mogli skorzystać z kodów promocyjnych dla abonamentów.

Więcej: Auto-renewable Subscriptions 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (1)
L

1 komentarz

  1. MDW

    Bardzo dobra wiadomość. Nie żebym miał jakiś nieograniczony dostęp do darmowych kodów. 🙂 Ale po prostu tak powinno być dla spójności zasad. Jeżeli są kody na zakup aplikacji to powinny być też na mikropłatności i na abonamenty. Fajnie, że to się wreszcie stało.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *