Zmiany w nadchodzących systemach Apple, uderzają w narzędzia do masowego śledzenia naszych poczynań bardzo mocno. Jednak iOS 14 idzie jeszcze dalej w ochronie użytkownika. Już od kilku miesięcy słychać wycie w zarządach Google’a i Facebooka.
Największy popłoch wśród potentatów żerujących na naszych danych i serwujących nam reklamy rzekomo skorelowane z naszymi zainteresowaniami sieje ta niewinna opcja w ustawieniach prywatności w iOS 14.
Do tej pory aplikacje mogły przekazywać wygenerowany identyfikator urządzenia innym podmiotom. Pozwalało to na śledzenie zachowań użytkownika nie tylko w tej jednej aplikacji, ale i poza nimi. W zestawieniu z danymi, które dodatkowo aplikacja lub serwis społecznościowy mógł zgromadzić, tworzył spory pakiet informacji. Gdy dodać do tego linię czasową i kliknięcia reklam, zakupy w internecie i płatności za pomocą usług nie od Apple, mamy potężny zbiór zachowań. Teraz ich gromadzenie będzie znacznie utrudnione.
Dla deweloperów i wydawców korzystających z Audience Network, nasze możliwości dostarczania ukierunkowanych reklam na iOS 14 będą ograniczone. W rezultacie niektórzy użytkownicy iOS 14 mogą nie widzieć żadnych reklam z Audience Network, podczas gdy inni mogą nadal widzieć reklamy od nas, ale będą one mniej trafione. Ze względu na ograniczoną zdolność reklamodawców do precyzyjnego kierowania i mierzenia swoich kampanii, twórcy aplikacji i wydawcy powinni oczekiwać niższych CPM w Audience Network i prawdopodobnie innych sieci reklamowych na iOS.
Chociaż trudno jest w tym momencie określić ilościowo wpływ na wydawców i deweloperów z tak wieloma niewiadomymi, w testach zaobserwowaliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców Audience Network po usunięciu personalizacji z kampanii w aplikacjach mobilnych. W rzeczywistości wpływ iOS 14 na Audience Network może być znacznie większy, dlatego pracujemy nad krótko i długoterminowymi strategiami wsparcia wydawców.
Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnych dla biznesu czasach. Współpracujemy z ponad 19 000 deweloperów i wydawców z całego świata i w 2019 roku wypłaciliśmy miliardy dolarów. Wiele z nich to małe firmy, które są zależne od reklam, aby utrzymać się na rynku.
To informacja pochodząca z bloga Facebook Audience Network.
Jakoś przed wprowadzeniem tak rozbudowanych systemów śledzenia reklamodawcy i firmy reklamowe sobie radziły. Zawsze jeszcze pozostaną ponoć będący w znacznej większości użytkownicy androfonów.
Przy okazji warto zaznaczyć, że możliwości np. Google analytics również zostaną znacznie ograniczone na nowych systemach.
Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…
Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…
Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…
Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…
Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…
Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.