^
Audience Network Facebook wyje

Facebook znów rozpacza nad zmianami w iOS 14

Jaromir Kopp

27 sierpnia 2020

Zmiany w nadchodzących systemach Apple, uderzają w narzędzia do masowego śledzenia naszych poczynań bardzo mocno. Jednak iOS 14 idzie jeszcze dalej w ochronie użytkownika. Już od kilku miesięcy słychać wycie w zarządach Google’a i Facebooka.

Pozwalaj aplikacjom żądać możliwości śledzenia.

Największy popłoch wśród potentatów żerujących na naszych danych i serwujących nam reklamy rzekomo skorelowane z naszymi zainteresowaniami sieje ta niewinna opcja w ustawieniach prywatności w iOS 14.

Do tej pory aplikacje mogły przekazywać wygenerowany identyfikator urządzenia innym podmiotom. Pozwalało to na śledzenie zachowań użytkownika nie tylko w tej jednej aplikacji, ale i poza nimi. W zestawieniu z danymi, które dodatkowo aplikacja lub serwis społecznościowy mógł zgromadzić, tworzył spory pakiet informacji. Gdy dodać do tego linię czasową i kliknięcia reklam, zakupy w internecie i płatności za pomocą usług nie od Apple, mamy potężny zbiór zachowań. Teraz ich gromadzenie będzie znacznie utrudnione.

Facebook Audience Network: mniejsze dochody o 50%

Dla deweloperów i wydawców korzystających z Audience Network, nasze możliwości dostarczania ukierunkowanych reklam na iOS 14 będą ograniczone. W rezultacie niektórzy użytkownicy iOS 14 mogą nie widzieć żadnych reklam z Audience Network, podczas gdy inni mogą nadal widzieć reklamy od nas, ale będą one mniej trafione. Ze względu na ograniczoną zdolność reklamodawców do precyzyjnego kierowania i mierzenia swoich kampanii, twórcy aplikacji i wydawcy powinni oczekiwać niższych CPM w Audience Network i prawdopodobnie innych sieci reklamowych na iOS.

Chociaż trudno jest w tym momencie określić ilościowo wpływ na wydawców i deweloperów z tak wieloma niewiadomymi, w testach zaobserwowaliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców Audience Network po usunięciu personalizacji z kampanii w aplikacjach mobilnych. W rzeczywistości wpływ iOS 14 na Audience Network może być znacznie większy, dlatego pracujemy nad krótko i długoterminowymi strategiami wsparcia wydawców.

Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnych dla biznesu czasach. Współpracujemy z ponad 19 000 deweloperów i wydawców z całego świata i w 2019 roku wypłaciliśmy miliardy dolarów. Wiele z nich to małe firmy, które są zależne od reklam, aby utrzymać się na rynku.

To informacja pochodząca z bloga Facebook Audience Network.

Jakoś przed wprowadzeniem tak rozbudowanych systemów śledzenia reklamodawcy i firmy reklamowe sobie radziły. Zawsze jeszcze pozostaną ponoć będący w znacznej większości użytkownicy androfonów.

Przy okazji warto zaznaczyć, że możliwości np. Google analytics również zostaną znacznie ograniczone na nowych systemach.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (2)
L

2 komentarze

  1. Janek

    Skoro tak boicie się śledzenia i ciągle to mielicie to poco używacie tych wynalazków jak facebook czy twitter czy inne google.

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      Bo Apple nas chroni!

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *