Zmiany w nadchodzących systemach Apple, uderzają w narzędzia do masowego śledzenia naszych poczynań bardzo mocno. Jednak iOS 14 idzie jeszcze dalej w ochronie użytkownika. Już od kilku miesięcy słychać wycie w zarządach Google’a i Facebooka.
Pozwalaj aplikacjom żądać możliwości śledzenia.
Największy popłoch wśród potentatów żerujących na naszych danych i serwujących nam reklamy rzekomo skorelowane z naszymi zainteresowaniami sieje ta niewinna opcja w ustawieniach prywatności w iOS 14.
Do tej pory aplikacje mogły przekazywać wygenerowany identyfikator urządzenia innym podmiotom. Pozwalało to na śledzenie zachowań użytkownika nie tylko w tej jednej aplikacji, ale i poza nimi. W zestawieniu z danymi, które dodatkowo aplikacja lub serwis społecznościowy mógł zgromadzić, tworzył spory pakiet informacji. Gdy dodać do tego linię czasową i kliknięcia reklam, zakupy w internecie i płatności za pomocą usług nie od Apple, mamy potężny zbiór zachowań. Teraz ich gromadzenie będzie znacznie utrudnione.
Facebook Audience Network: mniejsze dochody o 50%
Dla deweloperów i wydawców korzystających z Audience Network, nasze możliwości dostarczania ukierunkowanych reklam na iOS 14 będą ograniczone. W rezultacie niektórzy użytkownicy iOS 14 mogą nie widzieć żadnych reklam z Audience Network, podczas gdy inni mogą nadal widzieć reklamy od nas, ale będą one mniej trafione. Ze względu na ograniczoną zdolność reklamodawców do precyzyjnego kierowania i mierzenia swoich kampanii, twórcy aplikacji i wydawcy powinni oczekiwać niższych CPM w Audience Network i prawdopodobnie innych sieci reklamowych na iOS.
Chociaż trudno jest w tym momencie określić ilościowo wpływ na wydawców i deweloperów z tak wieloma niewiadomymi, w testach zaobserwowaliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców Audience Network po usunięciu personalizacji z kampanii w aplikacjach mobilnych. W rzeczywistości wpływ iOS 14 na Audience Network może być znacznie większy, dlatego pracujemy nad krótko i długoterminowymi strategiami wsparcia wydawców.
Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnych dla biznesu czasach. Współpracujemy z ponad 19 000 deweloperów i wydawców z całego świata i w 2019 roku wypłaciliśmy miliardy dolarów. Wiele z nich to małe firmy, które są zależne od reklam, aby utrzymać się na rynku.
To informacja pochodząca z bloga Facebook Audience Network.
Jakoś przed wprowadzeniem tak rozbudowanych systemów śledzenia reklamodawcy i firmy reklamowe sobie radziły. Zawsze jeszcze pozostaną ponoć będący w znacznej większości użytkownicy androfonów.
Przy okazji warto zaznaczyć, że możliwości np. Google analytics również zostaną znacznie ograniczone na nowych systemach.
Skoro tak boicie się śledzenia i ciągle to mielicie to poco używacie tych wynalazków jak facebook czy twitter czy inne google.
Bo Apple nas chroni!