Dla nas to jedno puknięcie w ekran w ustawieniach prywatności, a dla Facebooka i innych zbieraczy naszych danych, wielki problem. Facebook, reklamodawcy, brokerzy informacji i firmy zajmujące się grami przygotowują się do ograniczeń wprowadzanych przez Apple.
Pozwalaj aplikacjom żądać możliwości śledzenia.
Tak nazywa się w iOS 14 nowa pozycja w dziale Prywatność. To ona powoduje, że szefostwo Facebooka obawia się znacznego zmniejszenia wpływów z reklam. My jednak znacznie więcej możemy zyskać.
Wg The Information decyzja Apple o ograniczeniu śledzenia na iPhone’ach i iPadach może znacznie zmniejszyć skuteczność systemu kierowania reklam na Facebooku.
Przedstawiciele Facebooka w ostatnich tygodniach spotykali się z firmami zajmującymi się grami mobilnymi, kluczową grupą reklamodawców.
W rozmowach pracownicy Facebooka starali się poznać obawy firm zajmujących się grami związanych z iOS 14, który według osób zaznajomionych z tematem, ma zmniejszyć skuteczność potężnego narzędzia do kierowania reklam na Facebooku, ograniczając możliwości dotarcia do klientów.
Te dyskusje dają wgląd na porównywane z trzęsieniem ziemi zmiany szykowane przez Apple, które dla lepszej ochrony prywatności, wymuszają na napędzanych reklamą gigantach technologicznych, jak Google, Snap, Facebook i Twitter, konieczność zmian.
Swoje obawy już wcześniej wyraziły europejskie firmy z branży reklamowej.
Co tak przeraża firmy żyjące z naszych danych?
Informacja o tym, co deweloperzy mogą robić z losowym identyfikatorem zamieszczona w 4 becie iOS 14, jest dość szokująca. Załączam tylko pierwszy ekran, a jest ich kilka.
Teraz nie ma się co dziwić, że giganci karmiący się wiedzą o naszych zachowaniach, mają takie obawy. Pokazuje to też skalę tego procederu.
Bardzo dobrze, bo ja mam już dosyć tego ze szukasz na Allegro butów, z za chwile te same buty wyskakują ci na Facebooku. Gorzej jest z instagramem i Facebookiem. Jeśli udzieliliśmy im zgody na użycie mikrofonu to potrafią przechwytywać to o czym rozmawiamy kiedy używamy aplikacji i na tej podstawie tez serwować reklamy. Potwierdziło to kilkoro moich znajomych.
Dlatego zmiany w iOS 14 są takie fajne
Pejsaty zbuk powinien być prawnie zabroniony !!!
Trzeba by ć idiotą i mieć totalnie wyprany móżdżek, ab używać i mieć konto na tym pejsatym zbuku !!!!
Kolego, zahaczasz o mowę nienawiści i antysemityzm. Proponowałbym przekonstruować to zdanie i przedstawić swoje racje w bardziej cywilizowany sposób.