^
Oktane X Mac PR1

Octane X | PR1 w końcu dla macOS z API Metal

Jaromir Kopp

22 lipca 2020

W 2019 roku dyrektor generalny Otoy firmy tworzącej Oktane, Jules Urbach, powiedział, że „Octane X wykorzysta bezprecedensową wydajność Mac Pro, aby przenieść interaktywny i produkcyjny rendering z użyciem GPU na zupełnie nowy poziom”. Trochę czasu od wprowadzenia do oferty Mac Pro upłynęło, ale są efekty.

Pro wraca do Apple, a Metal mu w tym pomaga

Oferowane przez firmę Otoy platformy do renderingu z akceleracją GPU są szeroko stosowane w filmie, telewizji, grach również mobilnych i aplikacjach AR/VR.

Ostatnio Apple zadało sporo „prac domowych” producentom aplikacji i systemów graficznych wymuszając przejście na opracowane przez Apple i stosowane we wszystkich jego systemach API grafiki 3D Metal. Jak widać, firmy mające dobrych programistów i umiejące współpracować z Apple, mogą wydusić za pomocą Metal z kart graficznych więcej, niż wcześniej wydawało się to możliwe.

OTOY, Inc. z dumą przedstawia pierwszą publiczną wersję Octane X dla komputerów Mac, wprowadzając przodujący, procesor graficzny dla milionów komputerów Mac wyposażonych w technologię graficzną Apple Metal, uzyskując najlepszy w branży wynik OctaneBench kiedykolwiek zarejestrowany dla karty graficznej z jednym slotem.

Rekordowy wynik OctaneBench (V4) 415 OB został uzyskany przez OTOY na Apple Radeon Pro Vega II Duo MPX (domyślne prędkości zegara, Mac Pro / MacOS 10.15.6, Octane X | PR1).

Poprzedni rekord to 401 OB, z dnia 20 lipca 2020 r., uzyskany na karcie TITAN V. Listę wyników OctaneBench dla pojedynczych kart GPU znajdziecie tutaj

Oktane X Mac PR1 materiał

Jak widać technologia Metal, nie jest kłodą rzucaną przez Apple deweloperom, a narzędziem do uzyskania większej wydajności, co zresztą Apple cały czas podkreśla.

Octane X PR1 jest w pełni kompatybilny z macOS Catalina. Będzie dostępny w postaci finalnej jako aktualizacja wraz z premierą macOS Big Sur już jesienią tego roku.

Dziś OTOY udostępnia pierwszą publiczną wersję (PR1) Octane X dla systemu macOS Catalina 10.15.6. Został on całkowicie przebudowany od podstaw za pomocą API Metal firmy Apple oraz w pełni zoptymalizowany pod kątem wydajności procesorów graficznych AMD Vega i Navi w liniach produktów Mac Pro, iMac Pro, iMac i MacBook Pro.

Więcej o nowym rekordowym silniku do renderingu, jego pluginach do różnych środowisk graficznych, dostępności i cenie dowiecie się z notki prasowej: Octane X | PR1 is out for macOS Catalina! 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (3)
L

3 komentarze

  1. mm

    Chodzi zajebiście. Zdążyłem się pobawić na razie tylko kilka godzin. Byłem przygotowany na crash-e, jak to bywa w przypadku pierwszych wydań, a tu nic. Stabilnie jak skała. No i szybko. Praktycznie liniowe skalowanie dla kilku GPU. Brawa dla OTOY i Apple. Niesamowita robota.
    Teraz pozostaje główny cel, tak żeby do końca dokopać badziewiu od Nvidii: wprowadzenie wsparcia dla sprzętowego raytracingu dla nadchodzących kart AMD RDNA2. Zresztą OTOY zapowiedział to w wątku FAQ na forum: „Is there an RTX on mode on AMD or other Metal GPUs? No, that doesn’t exist , but if it does, we will support it fully.”
    Wątek:
    https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=75411

    • Iro

      Skąd pociągnąć OctaneBench X wykorzystującego METAL?

      • mm

        Jeszcze nie jest dostępny.