Kilka dni temu wielu użytkowników skarżyło się, że nie mogą korzystać ze swoich aplikacji. Podczas ich uruchamiania pojawiał się błąd: „Ta aplikacja nie jest już ci udostępniana, Musisz dokonać jej zakupu w App Store”. Co oczywiście nie było zgodne z prawdą.
Dziesiątki aktualizacji w App Store
Problem z aplikacjami, które nagle przestały się uruchamiać, można było rozwiązać w jeden, a w zasadzie na dwa sposoby. Pozbyć się jej i zainstalować od nowa. Skasowanie aplikacji wiązało się z utratą danych z nią powiązanych, dlatego lepsza była druga metoda: Odinstalowanie i pobranie ponownie.
Jednak wygląda na to, że teraz Apple robi to za nas. Dziś rano zobaczyłem, że w App Store jest bardzo wiele aplikacji do uaktualnienia. Choć proces już się rozpoczął, to udało mi się ich naliczyć ponad 30. Co interesujące to to, że przy niewielu z tych programów, po „uaktualnieniu” pojawiła się niebieska kropka świadcząca do nowej wersji. W opisie również nie było dodatkowych informacji ani daty związanej z uaktualnieniem do nowej wersji.
Wygląda na to, że w ten sposób Apple naprawia błąd uniemożliwiający uruchamianie programów po aktualizacji do iOS 13.5.
Dajcie znać, czy Wam się ten problem przytrafił i czy też zostaliście „zalani” fantomowymi aktualizacjami. Moich urządzeń ten błąd nie dotknął, ale możliwe, że to za sprawą częściowego udziału w testach bet (od późnych wersji).
U mnie podobnie. Ja o poranku zobaczyłem 48 aktualizacji, teraz kolejne 3.
U mnie na iPhonie było w sumie 28 aktualizacji. Na iPadzie 8. Wygląda na to, że naprawili to jakimś całkiem sprytnym i bezproblemowym obejściem. 🙂
U mnie się pojawiło 2020 aktualizacji…. wciąż aktualizuję…