Ostatnio jeden z moich znajomych poskarżył się, że usługi lokalizacji mu lekko wariują. Nie działają należycie automatyzacje związane z powrotem do domu, a znajomi używający Lokalizatora nie potrafią go znaleźć. Powodów takich problemów może być wiele, ale warto sprawdzanie zacząć od najprostszego.
Jeżeli masz kilka urządzeń
Wielu z nas ma kilka urządzeń przypisanych do jednego konta Apple ID. W końcu tak być powinno, bo umożliwia to synchronizację danych i zapewnia korzystanie z zakupów. Jednak w takiej sytuacji może pojawić się wspomniany problem z lokalizacją. Nie zawsze pamiętamy o tym, aby zdecydować, które urządzenie mamy przy sobie i które ma podawać informacje o naszym położeniu. Zdarza się, to gdy np. w teren wybierzemy się z iPhone’em, który zazwyczaj był w domu, albo ruszamy w trasę z iPadem LTE i dla spokoju telefon zostawiamy w domu.
Co należy sprawdzić?
- Wchodzimy w Ustawienia.
- Pukamy w Apple ID (na samej górze tam, gdzie nasze imię i nazwisko).
- Wybieramy Lokalizator.
- Tak sprawdzamy „Moje położenie”.
Jeżeli widzimy „To urządzenie”, to znaczy, że ten iPhone (iPad) wysyła nasze położenie do Lokalizatora i pozycją tego urządzenia kierują się automatyzacje HomeKit, Skrótów oraz sugestie Siri.
Jeżeli chcemy to zmienić, musimy sięgnąć po urządzenie, które ma teraz wysyłać nasze położenie i powtórzyć powyższe kroki, ale na końcu w ustawieniach iCloud Lokalizatora pukając w „Ten iPhone (iPad) określa moje położenie”. Oczywiście należy upewnić się, czy funkcja „Wysyłaj moje położenie” jest włączona.
Jako ciekawostkę należy dodać, że kilka systemów temu, można było zmienić wysyłanie lokalizacji, na urządzenie którego nie mieliśmy w rękach. Teraz Apple wymaga, by włączyć to bezpośrednio na urządzeniu, czyli musimy mieć do niego fizyczny dostęp.
Mi w ogóle nie działa wydanie dźwięku w AirPods Pro z lokalizatora.