Obsługa zamówień i płatności w restauracjach zmienił się w ciągu ostatnich lat bardzo dynamicznie, głównie dzięki nowinkom technologicznym. Pozwalają one przyśpieszyć przyjmowanie zamówień, wydawanie ich oraz przyjmowanie płatności. Apple Pay też ma w tym swój udział.
Scan to Pay i wychodzisz
Od niedawna w restauracjach zaczęły się pojawiać urządzenia, które zwalają obsługę od wykrzykiwania na całą salę „Dwa zestawy frytek z kolą proszę!”. Zamiast tego oczekującemu na posiłek, możliwość jego odebrania sygnalizuję małe urządzenie wydane przy składaniu zamówienia.
W „fast foodach” zazwyczaj płacimy za jedzenie przy jego zamawianiu, jednak w bardziej eleganckich restauracjach możemy spędzić trochę czasu, a posiłek nie kończy się na jednym zamówieniu. Wtedy rachunek i płatność dostajemy zazwyczaj dyskretnie na końcu i gdy już wyjdziemy z szoku po zobaczeniu kwoty, prosimy obsługę jeszcze raz, aby uregulować płatność. Clover POS i Apple Pay likwidują ten ostatni etap.
Klient dostaje rachunek z kodem QR, po jego zeskanowaniu jest kierowany na stronę www, gdzie dokonuje za pomocą Apple Pay płatności. Powiadomienie o jej realizacji jest przesyłane na wszystkie uprawnione urządzenia POS w restauracji, dzięki temu obsługa wie, że osoby przy wskazanym stoliku uregulowały już płatność i mogą wyjść bez niepokojenia ich i obsługi. Klient może przed zapłatą zdecydować o dodaniu napiwku, chyba że jest on już, jak to w Ameryce bywa, doliczony do rachunku.
Pomysł wydaje się bardzo prosty, praktyczny i przydatny. Scan to Pay jest częścią system Clover Dining i dostarczany jest do restauracji z niego korzystających bez dodatkowych opłat. Niestety Clover nie działa na naszym rynku.
Ciekawej czy pomysł zaadaptują, a może już to zrobili, lokalni dostawcy rozwiązań POS dla restauracji (Ristorio, Nomee, ABS POS, Storyous, POSbistro, FoodSoft ePos, go POS).
Więcej: Scan to Pay
0 komentarzy