^
Apple Services historic landmark year

Po przełomowym roku Apple wchodzi w nową erę usług

Jaromir Kopp

8 stycznia 2020

W komunikacie prasowym opublikowanym na stornach Apple firma chwali się wyjątkowym rokiem 2019 pod względem usług oraz zapowiada dalszy ich rozwój w kolejnym dziesięcioleciu.

Cztery premiery

  • W 2019 roku zadebiutowały cztery nowe usługi Apple.
  • Apple Card
  • News+
  • TV+
  • Apple Arcade

Przynajmniej dwie z nich debiut miały przynajmniej przyzwoity, jak nie spektakularny, o jednej zdania są podzielona, a jednak wymaga znacznego dopracowania. Jednak jest to bardzo dobra baza do rozwoju. Oczywiście Apple chwali się również „starymi” usługami, które stale się rozwijają i biją kolejne rekordy. Oto kilka liczb z komunikatu.

Klienci App Store wydali rekordową sumę 1,42 miliarda dolarów między Wigilią a Nowym Rokiem. To wzrost o 16% w stosunku do ubiegłego roku oraz 386 milionów dolarów w samym tylko Nowym Roku 2020, to wzrost o 20% w stosunku do ubiegłego roku i nowy rekord jednego dnia.

Apple Music to najbardziej kompletne doświadczenie muzyczne, oferujące ponad 60 milionów piosenek dostępnych w 115 krajach. Nowa funkcja zsynchronizowanych z czasem tekstów piosenek była najważniejszym wydarzeniem w 2019 roku: ponad 50% słuchaczy użyło jej w iOS 13.

Apple TV+ jest pierwszą i jedyną usługą strumieniową, która natychmiast zadebiutowała w ponad 100 krajach i regionach.

Apple Arcade to przełomowa usługa subskrypcji gier w ramach App Store, oferująca użytkownikom nieograniczony dostęp do całego katalogu ponad 100 nowych, ekskluzywnych gier, w które można grać na urządzeniach iPhone, iPad, iPod touch, Mac i Apple TV. Apple Arcade oferuje nagradzane tytuły, takie jak „Sayonara Wild Hearts”, „Assemble with Care” i „Mini Motorways”, a przez cały rok 2020 serwis będzie co miesiąc dodawał nowe gry i rozszerzenia.

Apple Podcasts oferuje bezpłatne historie dźwiękowe, które zabawiają, informują i inspirują. Teraz dostarcza słuchaczom ponad 800 000 programów w 155 krajach na większej liczbie urządzeń niż kiedykolwiek wcześniej.

W 2020 roku Apple będzie nadal zachwycać klientów, współpracować z programistami i twórcami, oferując nowe poziomy kreatywności, wyboru i innowacji w zakresie oryginalnych serii i filmów, podcastów, muzyki, wiadomości, gier, aplikacji, płatności i unikalnych doświadczeń, które tylko Apple może dostarczyć.

Źródło: Apple rings in new era of Services following landmark year 

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (4)
L

4 komentarze

  1. Ebenezer Scrooge

    Kolejny wspaniały rok Apple! Ciekawe, czy niewolnicy z Foxconn podzielają ten pogląd?

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      Piszesz o tej filii Foxconna, co to dla Samsunga produkuje?

      Odpowiedz
      • tatoria urus

        Wiemy, wiemy… Wielkie jabłko nie pozwoliłoby na niewolniczą pracę przy produkcji swoich cacuszek.

        Odpowiedz
      • Ebenezer Scrooge

        Miałem na myśli wszystkich niewolników, ale oczywiście w pierwszej kolejności produkujących urządzenia Apple. Zachęcam do rzucenia okiem na stronę China Labor Watch.

        Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.