^
HBOGo

HBO GO podnosi ceny

Przemysław Marczyński

22 października 2019

Skończył się okres taniego HBO Go. Firma podnosi cenę swojej usługi wideo na życzenie. Do tej pory płaciliśmy abonament w wysokości 19,90 zł na miesiąc, a już niebawem cena ta wzrośnie do 24,90 zł.

Od kiedy droższy abonament HBO Go?

Zmiany w ofercie zaczną obowiązywać od 21 listopada. Po tej dacie konto każdego abonenta zostanie obciążone dodatkową kwotą 5 złotych.  Jeśli zdecydujecie się wyłączyć usługę możecie to zrobić po zalogowaniu się na stronie HBO Go, wybraniu w prawym górnym rogu  Ustawienia i przejściu do sekcji Zarządzanie subskrypcją.

hbogo-subskrypcja

HBO Go nadal atrakcyjne

HBO Go od niedawna jest „wolny” od abonamentu telewizji tradycyjnej. Jeśli chcieliśmy korzystać z VOD od HBO musieliśmy nie dość, że płacić abonament telewizyjny, to jeszcze wykupić pakiet HBO i… dodatkowo HBO Go. Kwota robiła się naprawdę spora. Kiedy usługa HBO Go weszła do sieci bez umów lojalnościowych cena za dostęp do oferty premium była bardzo kusząca. Tu trzeba było się mierzyć z Netflix’em, który posiada ogromną bazę filmów. HBO dał sobie czas, aby zanęcić nowych klientów i to było jedyny słuszny krok – niska cena. Mnie kupili. Nie ukrywam, że w ostatnim czasie spędzałem więcej czasu przy produkcjach HBO niż Netflix. Dziś, gdy HBO podnosi cenę do prawie 25 złotych to nadal jest znacznie tańszy od najniższego pakietu Netflix, gdzie ceny zaczynają się od 34 złote.

netflix-ceny

Ciekawa jesień

Będzie nad czym łamać głowę tej jesieni. Na rynku pojawią się nowe usługi, które będą nas kusić swoją ofertą. Już 1 listopada zobaczymy ofertę Apple TV+. Cena będzie o 9 groszy wyższa niż HBO Go – 24,99 zł. Jeśli kupiliście telefon od Apple lub Apple TV to przez rok będziecie mogli oglądać filmy za darmo.

Nie wiemy jak potoczą się losy Disney+ Jako oddany fan Gwiezdnych Wojen wykupię dostęp do tej usługi w chwili, gdy pojawi się w naszym kraju. Disney zrobił to dobrze, sami przyznajcie 🙂

Robi się gęsto. Jeśli zaczniemy zliczać ile wydajemy na usługi streamingowe to zaraz się okaże, że z mitu o „darmowym internecie” został jedynie niezapłacony rachunek za światło. Przyszedł czas gdzie musimy podjąć decyzję z jakiej oferty będziemy korzystać, a tu nie będzie już tak łatwo. Produkcje ekskluzywne dla danej oferty będą nas rozdzierać i kusić wykupieniem „tylko na miesiąc” dostępu do wyjątkowych seriali. Nasz portfel, zamiast oszczędzać na usługach internetowych zacznie mocno odczuwać naszą chęć zobaczenia najlepszych seriali. Nie będzie to zatem łatwy czas dla maniaków telewizyjnych… chociaż z pewnością będzie to bardzo ciekawy koniec roku 🙂

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.
Komentarze (2)
L

2 komentarze

  1. Piotr

    HBO ze swoją „jakością” może niestety odpaść w przedbiegach..

    • Ben

      Co tam „jakość”, skoro JAKOŚĆ samych filmów i seriali zostawia daleko z tyłu Netflixa.
      Disney pokaże nam to, co już wszyscy kiedyś obejrzeli – za wyjątkiem Mandaloriana, którego i tak nie zobaczymy w Polsce, póki co.
      Z Netflixa już zrezygnowałem, a co do HBO GO – zobaczymy.