Apple wydało dziś ostrzeżenie o błędzie w obsłudze obcych klawiatur programowych, instalowanych w iOS 13 i iPadOS. Firma obiecuje, że problem „zostanie wkrótce rozwiązany” za pomocą aktualizacji systemu.
Na czym polega problem z klawiaturami?
Dodatkowe klawiatury programowe instalowane w iOS i iPadOS, mogą działać niezależnie, bez dostępu do innych zasobów systemu lub z pełnym dostępem. Na ten drugi wariant użytkownik musi wyrazić zgodę, bo klawiatura ma wtedy dostęp m.in. do internetu.
Niestety w iOS 13 i iPadOS klawiatury mogą otrzymać pełen dostęp nawet bez zgody użytkownika. To w pewnych sytuacjach może być potencjalnie niebezpieczne. Klawiatura może komunikować się z siecią bez wiedzy i zgody użytkownika.
Klawiatury systemowe oraz klawiatury firm trzecich, które nie korzystają z pełnego dostępu, nie są dotknięte problemem i nie stanowią dodatkowego zagrożenia.
Aby sprawdzić, czy i jakie klawiatury mamy zainstalowane należy wejść w Ustawienia i dalej Ogólne > Klawiatura > Klawiatury. Po puknięciu w klawiaturę możemy sprawdzić, czy ma pełen dostęp lub, czy taki można jej włączyć. Jeżeli tak, ale nie zdecydowaliśmy się dać jej pełnego dostępu, to istnieje ryzyko, że i tak taki uzyskała.
Pełen komunikat znajdziecie na stronie: O problemie, który wpływa na aplikacje klawiatury innych firm w iOS 13 i iPadOS
Następny przykład gdzie w pogoni za funkcjonalnością z innych systemów Apple zapomina o podstawach i serwuje jakieś niedorobione rozwiązanie. Jak sobie uświadomimy że za pomocą klawiatury wpisujemy różne hasła i maile, a klawiatura wysyła to w świat, to taki scenariusz mrozi krew w żyłach.
Witam.
Mam problem z klawiatura zewnętrzną Logitech Slim Combo do iPad 5 i 6 gen 9,7″ używana do Ipad mini 5 generacji. Dość często nie działają następujące klawisze:
1,5,8,9
a,f,c,ą,ć
Nie wiem od czego to zależy, że raz działają wszystkie, a raz powyższe nie reagują. To już druga klawiatura, która tak reaguje. Proszę o pomoc