Kategorie Aktualności

Okres karencji dla subskrypcji automatycznie odnawianych

Masz problem z płatnością i boisz się, że abonament przepadnie? Gdy deweloperzy wprowadzą proponowane przez Apple zmiany, nie będzie się czego obawiać.

Karencja od 6 do 16 dni

Choć nigdy specjalnie się nie stresowałem opłatami za abonamenty, bo mam ich niewiele, to zdarzało się, że akurat moment obciążenia karty przez Apple zbiegał się z pracami w banku i niedostępnością usług. W tych sporadycznych sytuacjach otrzymywałem rano informację mailem o problemie i mogłem „ręcznie” pchnąć płatność, weryfikując dabe karty. Jednak w przypadku braku środków, czy zawieszenia karty problem może być poważniejszy. Dlatego Apple udostępniło możliwość wprowadzenia okresu karencji na płatności. Oznacza to, że użytkownik będzie miał 6 (w przypadku subskrypcji odnawianych tygodniowo) lub 16 dni (miesięczne i dłuższe) na skorygowanie lub zmianę metody płatności np. dodając środki do konta za pomocą karty podarunkowej.

Wymagana ingerencja dewelopera

Oto oficjalny komunikat Apple:

Włącz okres karencji dla subskrypcji automatycznie odnawianych

Okres naliczania opłat pozwala abonentom, których automatyczne odnowienie nie powiodło się z powodu problemu z płatnością, kontynuowanie dostępu do płatnych treści Twojej aplikacji przez pewien czas, podczas gdy Apple będzie kontynuował próby odebrania płatności. Nie będzie żadnych przerw w dniach płatnej usługi abonenta ani w przychodach, jeśli Apple będzie w stanie odzyskać subskrypcję w okresie karencji produktu subskrypcji. Bez włączenia okresu karencji dni płatnej usługi subskrybenta są wstrzymywane, aż Apple będzie w stanie odebrać płatność.

Aby rozpocząć, włącz okres karencji dla subskrypcji aplikacji w App Store Connect. Pamiętaj, że nawet po włączeniu okresu karencji w App Store Connect nadal musisz korzystać z weryfikacji paragonów i powiadomień serwera, aby zapewnić obsługę klientów w okresie karencji.

Oznacza to, że deweloper musi sam zdecydować, czy chce wprowadzić funkcję karencji. Nie powinno się to wiązać z wielkim ryzykiem finansowym dla niego, bo trudno będzie na większą skalę wykorzystać okres karencji do nadużyć.

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

2 lata temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

2 lata temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

2 lata temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

2 lata temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

2 lata temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

2 lata temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.