Wybierz Strona

Okres karencji dla subskrypcji automatycznie odnawianych

Okres karencji dla subskrypcji automatycznie odnawianych

  • 0
  • 13.09.2019
Jaromir Kopp

Masz problem z płatnością i boisz się, że abonament przepadnie? Gdy deweloperzy wprowadzą proponowane przez Apple zmiany, nie będzie się czego obawiać.

Karencja od 6 do 16 dni

Choć nigdy specjalnie się nie stresowałem opłatami za abonamenty, bo mam ich niewiele, to zdarzało się, że akurat moment obciążenia karty przez Apple zbiegał się z pracami w banku i niedostępnością usług. W tych sporadycznych sytuacjach otrzymywałem rano informację mailem o problemie i mogłem „ręcznie” pchnąć płatność, weryfikując dabe karty. Jednak w przypadku braku środków, czy zawieszenia karty problem może być poważniejszy. Dlatego Apple udostępniło możliwość wprowadzenia okresu karencji na płatności. Oznacza to, że użytkownik będzie miał 6 (w przypadku subskrypcji odnawianych tygodniowo) lub 16 dni (miesięczne i dłuższe) na skorygowanie lub zmianę metody płatności np. dodając środki do konta za pomocą karty podarunkowej.

Wymagana ingerencja dewelopera

Oto oficjalny komunikat Apple:

Włącz okres karencji dla subskrypcji automatycznie odnawianych

Okres naliczania opłat pozwala abonentom, których automatyczne odnowienie nie powiodło się z powodu problemu z płatnością, kontynuowanie dostępu do płatnych treści Twojej aplikacji przez pewien czas, podczas gdy Apple będzie kontynuował próby odebrania płatności. Nie będzie żadnych przerw w dniach płatnej usługi abonenta ani w przychodach, jeśli Apple będzie w stanie odzyskać subskrypcję w okresie karencji produktu subskrypcji. Bez włączenia okresu karencji dni płatnej usługi subskrybenta są wstrzymywane, aż Apple będzie w stanie odebrać płatność.

Aby rozpocząć, włącz okres karencji dla subskrypcji aplikacji w App Store Connect. Pamiętaj, że nawet po włączeniu okresu karencji w App Store Connect nadal musisz korzystać z weryfikacji paragonów i powiadomień serwera, aby zapewnić obsługę klientów w okresie karencji.

Oznacza to, że deweloper musi sam zdecydować, czy chce wprowadzić funkcję karencji. Nie powinno się to wiązać z wielkim ryzykiem finansowym dla niego, bo trudno będzie na większą skalę wykorzystać okres karencji do nadużyć.

O autorze

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii, wyczulony na potrzeby osób niepełnosprawnych i starszych. Tworzy w języku Swift aplikacje na platformy macOS, iOS, tvOS oraz systemy bazodanowe FileMaker. Prowadzi zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży. Autor książki o serwerach NAS „Mój QNAP”. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mój Mac Magazyn

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!