Przychody Apple w trzecim kwartale sięgnęły kwoty 53,8 miliarda dolarów. W ciągu trzech miesięcy odnotowany został wzrost o 1%. Kiedy porównamy te dane do poprzedniego roku to otrzymamy gorszy wynik o 10,04 miliarda dolarów. Sprzedaż międzynarodowa to 59% przychodów kwartalnych. Tutaj również należy upatrywać gorszych wyników.
Sprzedaż w Chinach wciąż spada
Sprzedaż iPhone’a spadła o 13% w ciągu ostatnich trzech miesięcy. To zdecydowanie przyczyniło się do kolejnego spadku przychodów firmy. W tym kwartale firma osiągnęła sprzedaż telefonu na poziomie 25,98 miliarda dolarów. W tym samym kwartale rok temu był to wynik 29,47 miliarda dolarów. Natomiast patrząc z perspektywy dziewięciu miesięcy mamy spadek sprzedaży o 19,11 miliarda dolarów. Gorsze wyniki sprzedaży Apple odnotowuje również w Europie. Rok temu sprzedaż była wyższa o 0,21 miliarda dolarów. Konflikt pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a Chinami nie pomaga. Na rynku chińskim Apple sprzedał za kwotę 9,15 miliarda dolarów (9,55 miliarda dolarów – wynik zeszłoroczny). Trudna sytuacja polityczna pozwala natomiast rodzimym producentom jak Huawei Technologies na mocniejsze okopanie się na swoim terenie. Sprzedaż w Chinach jest mniejsza niż wyniki płynące z Europy – 11,92 miliarda dolarów w tym kwartale co również świadczy o bardzo słabych wynikach na rynku azjatyckim.
Apple Watch i usługi w górę
Słabą sprzedaż iPhone’a skutecznie wspiera sprzedaż pozostałego asortymentu. Zarówno komputery (+0,57 miliarda dolarów 2019/2018 – 3 kwartał), jak i iPady (+0,39 miliarda dolarów 2019/2018 – 3 kwartał) poszybowały w górę. Największym wygranym tego kwartału jest Apple Watch i akcesoria. Tutaj odnotujemy wzrost sprzedaży o 1,79 miliarda dolarów (rok do roku w trzecim kwartale). Usługi również na plusie z wynikiem sprzedaży 11,45 miliarda dolarów w tym kwartale.
Stabilna sytuacja Apple
Apple przechodzi swoją transformację biznesową. I robi to w doskonały sposób. Do tej pory cała siła przychodu spoczywała na iPhonie. Dziś powoli ciężar ten rozkłada się również na pozostałe elementy z portfolio firmy.
Wyniki sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku dla:
– usługi – 11,45 miliarda dolarów
– komputery – 5,82 miliarda dolarów
– Apple Watch, akcesoria – 5,52 miliarda dolarów
– iPad – 5,02 miliarda dolarów
Razem wynik ten daje kwotę – 27,81 miliardów dolarów co stanowi więcej niż sprzedaż iPhone’a w tym kwartale – 25,98 miliarda dolarów. Apple Watch miło zaskakuje dużym wzrostem sprzedaży. W zeszłym roku w tym czasie sprzedaż była na poziomie zaledwie 3,73 miliarda dolarów. Dziś mamy już 5,52 miliarda dolarów. iPad również rośnie i ten trend może się utrzymać, gdyż wprowadzenie nowego systemu iPadOS może tylko wzmocnić sprzedaż tego tabletu. Inwestorzy i fani marki Apple mogą zatem spać spokojnie. Apple dostrzega „problem z iPhone’em” i już skutecznie reaguje na jego wyniki.
Żródło informacji.
Sprzedaż spada i spadać będzie. Konkurencja coraz silniejsza a zapowiadane bezpieczeństwo danych w iPhonie nie jest takie mocne jak obiecują w reklamach https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/26/apple-contractors-regularly-hear-confidential-details-on-siri-recordings
No ale kto reklamom wierzy…