^
Apple 6-colors logo

Kolorowe logo Apple powróci?

Jaromir Kopp

17 lipca 2019

Od pierwszych kontaktów ze sprzętem Apple, a zaczęło się to w 1991 roku, moją uwagę przykuwało sześciokolorowe logo Apple umieszczone na zazwyczaj szarych obudowach. Bardzo wyróżniało się ono od innych znaków firmowych firm komputerowych. Nie chodzi tylko o kolory, ale i symbol dość odległy od cyfrowego świata. Jednak to kolory najbardziej przykuwały uwagę.

Kolorowe logo najbardziej charakterystyczne

Sześć kolorów poukładanych trochę inaczej niż tęcza, jednak z tym radosnym zjawiskiem atmosferycznym się kojarzące, zaczęło znikać z urządzeń Apple pod koniec lat 90 XX w. Wielokolorowe logo nie było tanie w produkcji ani jako element obudów, ani jako element materiałów reklamowych. Oczywiście od początku istnienia loga z nadgryzionym jabłkiem (1977 r.) była w użyciu jego jednokolorowa wersja. Taka też stała się dominującą po powrocie Jobsa do Apple, choć to właśnie on stał za wersją kolorową i to za jego sprawą wg pogłosek, kolejność kolorów jest inna niż w tęczy.

MessagePad APple 6-color logo

Powrót tęczowego loga po latach?

Według Mac Rumors pojawiają się informacje o powrocie sześciokolorowego loga. Jednak najprawdopodobniej nie będzie ono używane masowo, a jedynie w wybranych produktach. O tym, że o sześciu kolorach, Apple nadal nie zapomniał, można się było przekonać podczas koncertu, który uświetnił oficjalne otwarcie Apple Park.

Kolorowe logo przywitam po ponad 20 latach z radością. Mam tylko nadzieję, że nie będzie ono „dedykowane” dla sprzętu o dość wąskim zastosowaniu. Może kolorowe logo trafi na „Product Red”, choć z czerwonymi obudowami będzie je ciężko pogodzić?

Jeżeli coś jest na rzeczy, to najpewniej nie dowiemy się o tym przed prezentacją tegorocznych modeli iPhone’ów.

Macintosh LC II 6-color Apple Logo

The History of the Apple Logo

Fot. arch. autora

Jaromir Kopp

Użytkownik komputerów Apple od 1991 roku. Dziennikarz technologiczny, programista i deweloper HomeKit. Propagator przyjaznej i dostępnej technologii. Lubi programować w Swift i czystym C. Tworzy rozwiązania FileMaker. Prowadzi zajęcia z IT i programowania dla dzieci oraz młodzieży, szkoli też seniorów. Współautor serii książek o macOS wydanych przez ProstePoradniki.pl. Projektuje, programuje oraz samodzielnie wykonuje prototypy urządzeń Smart Home. Jeździ rowerem.
Komentarze (6)
L

6 komentarzy

  1. Kot Schroedingera

    No ale w obecnym kontekście społecznym (i kulturowym) logo w postaci tęczowego jabłka nabierze ładunku ideologicznego. Czy to nie będzie stanowić problemu?

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      Dla mnie nie, ale pewnie się tacy trafią. Jeżeli będzie ten powrót, to i tak nie ma dotyczyć wszystkich modeli. Tak jak paski do zegarka, można kupić sobie w kolorkach.

      Odpowiedz
  2. Kot Schroedingera

    Dla większości nie będzie to powrót do tradycji, ale duży krok naprzód (niestety nie o charakterze technologicznym).

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp

      Widzisz jak sprytnie… dla każdego coś miłego

      Co, zacząłeś się obawiać, że w końcu otworzę pudełko?

      Odpowiedz
  3. Andrzej

    Hasło : „Apple -nie dla hetero”….lub „Apple- tylko dla gei” zacznie dominowac wśród uzytkowników innych marek. Przynajmniej w Posce 😉 Taki mamy dzisiaj klimat.

    Odpowiedz
    • Romek

      W dzisiejszych czasach ludzie szukają sumboli które pokazują ich przekonania i preferencje. Każdy kto chce i się takim czuje może sobie np zamówić tęczową kartę revolut.

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *