Tylko pięć dni pozostało do konferencji Apple. Już o 18.00 w poniedziałek dowiemy się jakie nowe usługi chce nam zaoferować Apple. Jedną z nich będzie płatna subskrypcja na magazyny i inne periodyki drugą, usługa streamingu wideo łącząca produkcje własne Apple oraz treści od innych dostawców. Wygląda na to, że z tej drugiej polscy użytkownicy będą mieli większy pożytek.
News, czyli dawny Texture?
Według Business Insider cytowanego przez Mac Daily News nienazwana jeszcze usługa, będzie oferować podobnie, jak aplikacja przejęta rok temu przez Apple – Texture dostęp do ponad 200 periodyków. Będzie to oferta płatna, dodatkowa do dostępnych za darmo treści w obecnej wersji aplikacji News.
Na razie Apple nie dogadał się z najważniejszymi wydawcami jak The New York Times i The Washington Post. Rozmowy z The Wall Street Journal są jednak zaawansowane i bliskie sfinalizowania.
Jak twierdzi Business Insider „Nikt nie chce usługi – wszystko, co możesz przeczytać”, jednak nawet krytycy widzą w niej pewne pozytywne cechy. Wielu uważa, że nowy serwis nie spowoduje masowej rezygnacji z obecnych subskrypcji bezpośrednio u wydawców. Najwięcej na usłudze Apple mogą zyskać mali, niezależni lub początkujący wydawcy, oraz tacy, których grupą docelową są „starsze mieszkanki Ameryki Północnej”.
A co dla nas?
Obym się mylił, ale najprawdopodobniej nic. Obecnie aplikacja News nie jest dostępna w Polsce, a polscy wydawcy nie mogą zgłaszać do niej swoich treści. Oferta jest prawie wyłącznie po angielsku i bardzo ograniczona regionalnie właśnie do wspomnianej Ameryki Północnej. Niestety niewiele wskazuje na to, że coś po 25 marca się zmieni.
0 komentarzy